top of page
/ mille miglia - italia: brescia - rome - brescia (via venezia) - 12 -
#74 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport (1931) - Andrea Vesco & Andrea Guerini (I) Winnaar Mille Miglia 2017 !! De auto had een Coefficient van 1.80. Zij behaalden 71272 punten totaal met 393 strafpunten. Zij lagen 1170 punten voor op de nummer 2 en 2004 op de nummer 3 - resp. #5 O.M. 665 S Superba 200 (1925) - Luca Patron (I) en #94 Alfa Romeo 6C 1500 GS Zagato (1933) - Giordano Mozzi..! | Polizia... Motoragenten over het podium om een bedankje in ontvangst te nemen van de "speaker" en applaus van het aanwezige publiek voor hun tomeloze inzet...! | #4 O.M. 665 TT (1929) Lorenzo & Mario Turelli (I) |
---|---|---|
#24 Bugatti Tipo 35 A (1925) - Giulio & Riccardo Felloni (I) Van deze auto is een zeer uitgebreide fotogalerie opgenomen onder: ... | overigen | specials | bugatti t35 a - s/n 4538 - meer dan 200 (detail)foto's... | #55 Bugatti T40 (1929) Daniel Andres Erejomovich & Gustavo Llanos (RA) | #78 Aston Martin International Le mans (1931) - Toshiharu Sekiguchi & Atsushi Suganuma (J) |
#75 Fiat 514 Coppa delle Alpi (1931) - Carlo Incerti & Monica Pellicciari (I) | #94 Alfa Romeo 6C 1500 GA Zagato (1933) - Giordano Mozzi & Stefania Biacca (I) | #98 Aston Martin Le Mans (1933) - Karel & Paul ten Cate (NL) |
#108 Lagonda M45 Rapide (1934) - John & Rutger Houtkamp (NL) | #127 Alfa Romeo 8C 2900 Botticella (1936) - Frans van Haren & Leonie Hendriks (NL) | #174 Fiat 1100 S Berlinetta "Gobbone" (1948) - Johan Story & Mark Sels (B) |
#165 Talbot Lago T26 Record (1947) - Klaas de Boer & Ton Koolen (NL). In 1947 presenteerde het Franse huis -eigendom door Antonio Lago oorspronkelijk uit Italië- de Grand Sport 26 HP in zowel coupé als cabriolet versie. Het design van de motor, met 190 pk, was van de nieuwe hoofdingenieur Carlo Marchetti. | #177 Cisitalia 202 S MM Spider Nuvalari (1948) - Mark Cooper & Andrew Gandon (GB) | #196 Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupé Touring (1949) - Roland & Jan de Boer (NL) |
#408 Maserati 200 SI (1955) - Wolf-Dieter Baumann (A) & Gerhard J. Gallmann (D). Dit was de eerste van de 28 auto ’s die werden geproduceerd; een van de vier voertuigen werd officieel door de fabrikant van de Trident gebruikt voor wedstrijden. De vorm van de Fiandri werd later bijgewerkt en vervolgens "verslagen” door de Fantuzzi carrosserie. | #212 Benedetti Giannini Fiat 750 Sport (1950) - Peter & Lars Olthof (NL) | #221 Abarth Cisistalia 204 Berlinetta Vignale (1950) - Wolfgang Biedermann & Thomas Steinke (D) - plaats 210. In 1949 verwierf Abarth & Co van Piero Dusio -baas van Cisitalia- zes sedans van de 204 serie, alle met buischassis. Carlo Abarth wilde echter een nog meer presterende auto: op basis van de 204, Vignale carrosserie, ontworpen door Giovanni Michelotti, maakte hij drie "coda lunga" sedans, met een stalen chassis ontworpen door hemzelf. |
#150 Zanussi Fiat 500 Sport (1939) - Pieter van Andrigchem & Carola H. Berkel (NL) #164 Fiat 508 C Berlinetta Ala D'Oro (1947) - Paul Ockers & Lorenzo Lenarduzzi (NL) | #159 Rovelli Testadoro 1100 Spider Castagna (1947) - Aurelio & Carlotta Valantini (I). Dit unieke exemplaar werd ontworpen in de jaren zestig en zeventig door ingenieur Nino Rovelli, en kwam in de schijnwerpers als gevolg van de industriële en financiële activiteiten. Rovelli was een vriend en studiegenoot van Carlo Felice Bianchi Anderloni - beschermheer van Touring carrosserie- op het Polytechnisch College van Milaan. | #211 Cisitalia 202 SC Berlinetta Pinin Farina (1950) - Norishi & Megumi Morita (J) |
#147 MG TB (1939) Enrico & Martina Scio (I) | #230 Giaur Taraschi 750 Sport (1951) - Keishi & Yoko Nakano (J) | #214 Ferrari 166 MM Barchetta Touring (1950) - Robert & Patricia Margherita van Zyl (ZA) |
#260 Porsche 356 1500 Super (Pieter & Chris de Boer (NL) | #418 Alfra Romeo Giulietta Sprint Veloce Bertone (1956) - David Atcherley (USA) & Richard Poole (GB). De Grand Tourer tot 1300 cc categorie domineerde tijdens de 1956 en 1957 Mille Miglia: in '56 won Sgorbati-Zanelli in hun categorie en werd 11de overall in de race en versloeg vele andere auto's met een hoger vermogen. In de laatste Mille Miglia van 1957 -met de startj op de Viale Venezia- werd een 29e plaats behaald met Bruno & Paolo Grazioli. | #292 O.S.C.A. Mt4 1500 2AD (1953) - Hidemoto Kimura & Tetsu Kurosawa (J) |
Foptootje voor Instagram... Gabriele Indalcio (CH) | #46 Lancia Lambda VIII Serie (1928) - Alex von Mozer & Marco Geeratz (NL) - Feestje na finish op plaats 167... | #315 Abart Fiat 1400 Berlinetta Touring (1950) - Mark Geesink & Edwin Lammertink (NL) |
#327 O.S.C.A. MT4 1100 2AD (1954) Chris Au (HK) & Dolores Au (SGP) | #340 Ferrari 750 Monza Spider Scaglietti (1954) Robert Defares (NL) | #305 Simca Aronde (1953) - Werner van Dyck & Paul Daems (B) |
#302 Fiat 8V 91953) - Sabine Goethals & Sylvie de Meuleneere (B) | #398 Maserati 150 S (1955) - Paolo Berton & Laura Caccaro (I) | #231 Ferrari 340 America Berlinetta Vignale (1951) - Marco Rollinger & Raymond Niesen (L) |
#387 A.C. "Auto Carries Ltd" ACE (1955) - John Barbour & Darren Comber (GB) | #365 Ermini Tipe 357 Sport 1500 Scaglietti (1955) - Pierluigi Boglioli & Guido Capelli (I) | Bewonderaars van de Ermini #365 |
bottom of page