top of page
/ mille miglia - italia: brescia - rome - brescia (san marino) - 6 -
De Mercedes-Benz SLR McLaren is een supersportwagen ontwikkeld door Mercedes-Benz en McLaren Cars. Voorafgaand aan de Tribute en de Mille Miglia reden verschillende Mercedes-Benz voertuigen mee, waaronder Prins Pieter-Christiaan van Oranje Nassau in een AMG C 6.3 R | #19 Bugatti T23 (1920) - Silvia Marini (I) & Saskia Stoeckelmann (D) | #29 Bugatti T35 A (1925) - Carlos Sielecki & Juan Hervas (RA) |
---|---|---|
#12 O.M. 665 SS MM (1930) - Jonas & Jakob Haentjes (D) | #5 O.M. 665 Sport Superba 2000 (1925) - Luca Patron & Massimo Casale (I) | #22 Lancia Lambda V Serie (1925) - Alberto & Giulia Ferrari (I) |
#52 Bugatti T40 (1928) - Kyoto & Junko Takemoto (J) | #59 Lancia Lambda Tipo 221 Spider Casaro - Sergio Sisti & Anna Gualandi (I) | #53 Mercedes-Benz 710 SSK (1929) - Evert & Quirina Louwman (NL) |
#104 Aston Martin Le Mans (1933) - Tarek Mahmoud (RL) & Gregoire Audi (F) | #35 Bugatti T40 (1927) - Riccardo Cristina & Sabrine Baroli (I) | #83 Alfa Romeo 8C2600 "Muletto" (1932) - Neil & Joe Twyman (GB) |
#87 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport (1930) - Giovanni Moceri & Daniele Bonetti (I) | #121 Lagonda M45 Rapide (1935) - Geert van de Velde & Nicole Paulus (NL). De M 45 acroniem geeft de Meadows aan, de 4½Ltr Amerikaanse motor. Het is een van de Engelse huis-modellen die legendarisch uitgroeide in de geschiedenis van de auto. | #90 Fiat 508 CS MM Berlinetta (1935) Cristiano Luzzago & Franco Ronchi (I) |
#154 Lancia Aprilia Cabriolet (1940) - Antonio Belotti & Ugo Gambardella (I) | #120 Fiat 508 S Ballila Coppa Oro (1935) - David Reidie & Leigh Colbert (AUS) | #100 Fiat 508 Ballila Sport Mille Miglia (1933) - Paul Smeets & Roger Dassen (NL) |
#153 BMW 328 Spider Mille Miglia (1939) - Hendrik van Kuenheim & Carl Christian Jancke (D) | #173 Motor RG RG 1750 Sport 91948) - Rolf Dombrowsky & Yvonne Kubitz (D) | #164 Fiat 508 C Berlinetta Ala D'Oro (1947) - Paul Ockers & Lorenze Lenarduzzi (NL) |
#203 Ferrari 275/340 America Scaglietti (1950) - Andreas & Nathalie Pohl (D) | #161 Cisitalia 202 S MM Spider (1947) - Donald & Maximilian Behrens (USA) | #258 F.L. Fiat Laureati 1100 Prototipo Sport (1952) Paoli Nolli & Alberto Orioli (I) |
#262 Ermini Fiat 1100/103 (1952) - Roberto Cerè (I) & Antonia Damijanidis (HR) | #326 Maserati A6 GCS/53 Fantuzzi (1954) - Mario Boglioli & Enrica Pezzia (I) | #285 Ferrari 250 MM Berlinetta Pininfarina (1953) - Arnold Meier & Markus U. Diethelm (CH) |
#212 Benedetti Giannini Fiat 750 Sport (1950) - Pieter & Lars Olthof (NL) | #349 Mercedes-Benz 300 SL Coupé W 198 (1955) - Thomas Ammann & Gorden Wagener (D) | #345 Mercedes-Benz 300 SL W 194 Prototype (1952) - Toto Wolff (S) & Aldo Costa (I). Rechtstreeks vanuit het Mercedes-Benz Museum van Stoccarda rijdt een stukje autogeschiedenis weer mee in de Mille Miglia, precies 46 jaar na de eerste keer. Na de oorlog -in het begin van de jaren vijftig- keerde Mercedes terug naar racerij dankzij de inspanningen van de voormalige teambaas Alfred Neubauer. |
#353 Mercedes-Benz 300 SL Coupé W 198 (1955) - Yoshi Kimura (J) & Ellen Lohr (D) | #372 Maserati 150 S (1955) - Dominiek de Clerck & Veronique Santes (B) | #275 Austin Healy 100 M (1956) - Michael Nicholls (GB) & James henwood-White (AUS) |
#291 Alfa Romeo 1900 C Sprint Touring (1953) - Frans Heijstee & Aart Bezemer (NL) | #395 Porsche 550 Spyder RS (1955) Mark H.B. Wegh & Charlotte Baker e/v Wegh (NL) | #430 Lotus Eleven Climax (1956) - Markus Joerg & Franz Aschwanden (CH) |
#416 Ferrari 250 GT (1956) - Christian & Sebastian Gabka (D) | Ferrari 500 TR Spider Scaglietti (1956) John Devine (USA) & Alan Matthews (GB) |
bottom of page