top of page
/ mille miglia - italia: brescia - rome - brescia (siena) - 9 -
#125 MG PB (1935) Winand Cremers & Raphael Claes (B) | #98 Aston Martin Le Mans (1933) - Karel & Paul ten Cate (NL) | #40 Salmson AL 1100 Grand Sport (1927) - Andrea Lussana & Angelo lo Porto (I) |
---|---|---|
#78 Aston Martin International le Mans (1931) - Toshiharu Sekiguchi & Atsushi Suganuma (J) | #62 Alfa Romeo 6C 1750 SS (1929) - Luigi Cippitelli & Pietro Troia (I) | #102 Alfa Romeo 8C 2300 Monza (1933) - Roderick & Elisabeth Jack (GB) |
#2 Alfa Romeo 6C 1750 GS Zagato (1930) - Albert Wetz & Romain Collè (L) | #12 O.M. 665 SS MM (1930) - Jonas & Jakob Haentjes (D) | #24 Bugatti T35 A (1925) - Giulio & Riccardo Felloni (I) |
#42 Mercedes-Benz 710 SSK (1928) - Winfried Porth & Roland Asch (D) | #68 Siata Fiat 513 MM (1930) - Luca & Massimo Vitali (I) | #80 Alfa Romeo 6C 1750 Gran' Sport Brianza (1932) - Axel Marx (CH) & Paolo di Taranto (I) |
#127 Alfa Romeo 8C 2900 Botticella 91`936) - Frans van Haren & Leonie Hendriks (NL). Dit exemplaar is zonder twijfel een van de meest belangrijke voor deze editie van de Mille Miglia, door het feit dat het een van de drie wagens is, die in 1936 -namens de Scuderia Ferrari- deelnam aan de Mille Miglia, met als resultaat derde algemeen met aan het stuur Carlo Pintacuda, terwijl de andere twee Alfa Romeo’s 2900 A de eerste twee plaatsen behaalden. | #78 Aston Martin International Le Mans (1931) - Toshiharu Sekiguchi & Atsushi Suganuma (J) | #135 BMW 328 "Berlin - Rome" (1937) - Ian Robertson & Jodie Kidd (GB) |
#128 Lagonda LG 45 (1936) Macko Laqueur & Rob Brouwer (NL) | #129 Aston Martin 2 Litre Speed Model (1936) - Robert Blackmore (CND) & Gregoren Mark Wood (GB) | #61 Mercedes-Benz 710 SSK (1929) - Helmut Rothenberger & Gaetan Woitrin (B) |
#177 Cisitalia 201 S MM Spider Nuvolari (1948) - Mark Cooper & Andrew Gandon (GB) | #184 Alfa Romeo 6C 2500 S Cabriolet Touring (1942) - Ad & Jeroen Brandenhorst (NL) | #214 Ferrari 166 MM Barchetta Touring (1950) - Robert & Patricia Margherita van Zyl (ZA) |
Rechts #214 Ferrari 166 MM Barchetta Touring (1950) - Robert & Patricia Margherita van Zyl (ZA) Links #160 Cisitalia 202 S MM Spider Nuvolari (1947) - Paolo Danieli & Riccardo Bailo (I) | #172 Maserati A6 GCS "Monofaro" (1948) - Masaaki Kurihara & Osama Matsudo (J) | #285 Ferrari 250 MM Berlinetta Pininfarina (1953) - Arnold Meier & Markus Diethelm (CH). De 250, één van Maranello's meest succesvolle en meest gevierde modellen, is geïnspireerd door de naam Mille Miglia, de rally waarvoor de eerste units werden voorbereid. Het koppelt de klassieke en beroemde twin "V" 6-cilinders op de grens van de drie-liter, met een verdeling van de mono-as met drie grote carburateurs. Deze motor -experimentele ontwikkeling der 225 S- werd gemonteerd op de 250 S Vignale... |
#260 Porsche 356 1500 Super (1952) - Pieter & Chris de Boer (NL) | #203 Ferrari 275/340 America Scaglietti (1950) - Andreas & Nathalie Pohl (D) | #286 Frazer Nash Le Mans Coupé (1953) - Charles Joice (GB) & Mark Mitchell (RL) |
#297 Ferrari 250 Mille Miglia Spider Vignale (1953) - Marcello Gavo & Piero Pissavini (I). Deze 250 MM is uitgerust met een 3Ltr V12 die 240pk levert en voor een top zorgt van 240km/uur. De auto heeft een rijke geschiedenis en de tweede eigenaar veranderde het originele koetswerk naar een Morelli body. Derde eigenaar was de beroemde viervoudig Mille winnaar Clemente Biondetti… In ’57 ging de auto naar Amerika… en dat is altijd jammer! | #316 Lancia Aurelia B20 GT 2500 III Serie (1953) - Michiel Bakker & Jaques Walch (NL) | #181 - Fiat 1100 S berlietta "Gobbone" (1938) - Tom Vandekerckhove & Riet de Vos (B) |
#380 Lancia Aurelia B24 Spider (1955) - Giustino & Alessandro de Sanctis (I) | #387 A.C. "Auro Carries Ltd" Ace (1955) - John Barbour & Darren Comber (GB). V6 - 1971ccm - 120pk - 212km/uur | #320 Ferrari 500 Mondial Spider Pinin Farina (1954) - Theo & Ann Bean (USA) |
#393 Fiat 8V Zagato (1955) - Marc Behaegel (B) & Lorraine Rosenblum (USA) |
bottom of page