top of page
/ techno classica - motorshow in essen (d) - 2 -
![]() Maserati A6GCS #2082 (1953) 2ltr 6-R - 152pk (109km/uur) De A6GCS was een bijzonder succesvolle wagen voor privérijders. De wagen in 1953 en 1954 niet te verslaan en nam deel in talloze Racesevenementen, zoals de legendarische Mille Miglia (in 2017 van 18 t/m 21 mei). Dit type bewees een makkelijk en licht te rijden wagen te zijn en kon ook door de minder getalenteerde Maserati klanten goed worden beheerst... Er werden er totaal 61 gebouwd... | ![]() Alvis Barson Special (1938) 4400ccm V8 - 98pk - 192km/uur “Barson Special No. 11. 1940. Kaapstad”. Chalenor Barson maakt in 1940 auto nr. 11 klaar voor de Kamps Bay Hill Climb". 2de plaats berbeterd met 3,5 sec. Barson was toen 30 jaar... | ![]() Alvis Barson Special (1938) 4400ccm V8 - 98pk - 192km/uur “Barson Special No. 11. 1940. Kaapstad”. Chalenor Barson maakt in 1940 auto nr. 11 klaar voor de Kamps Bay Hill Climb". 2de plaats berbeterd met 3,5 sec. Barson was toen 30 jaar... |
---|---|---|
![]() Alvis Barson Special (1938) 4400ccm V8 - 98pk - 192km/uur “Barson Special No. 11. 1940. Kaapstad”. Chalenor Barson maakt in 1940 auto nr. 11 klaar voor de Kamps Bay Hill Climb". 2de plaats berbeterd met 3,5 sec. Barson was toen 30 jaar... | ![]() Alvis Barson Special (1938) 4400ccm V8 - 98pk - 192km/uur “Barson Special No. 11. 1940. Kaapstad”. Chalenor Barson maakt in 1940 auto nr. 11 klaar voor de Kamps Bay Hill Climb". 2de plaats berbeterd met 3,5 sec. Barson was toen 30 jaar... | ![]() Alvis Barson Special (1938) 4400ccm V8 - 98pk - 192km/uur “Barson Special No. 11. 1940. Kaapstad”. Chalenor Barson maakt in 1940 auto nr. 11 klaar voor de Kamps Bay Hill Climb". 2de plaats berbeterd met 3,5 sec. Barson was toen 30 jaar... |
![]() Pagaso Touring Pegaso is een Spaans automerk, dat voornamelijk vrachtwagen produceerde. | ![]() Pagaso Touring Pegaso is een Spaans automerk, dat voornamelijk vrachtwagen produceerde. | ![]() Pagaso Touring Pegaso is een Spaans automerk, dat voornamelijk vrachtwagen produceerde. |
![]() Bugatti 57 C Gangloff Convertible Chassis: 57749 Land: France, maar hé... Ettore Bugatti hoe Italiaans wil je het hebben ! Productie: 1937 - 1940 Aantal: 96 (alle versies) Ontwerp: Gangloff Deze Bugatti werd tijdens de show verkocht ! | ![]() Bugatti 57 C Gangloff Convertible Chassis: 57749 Land: France, maar hé... Ettore Bugatti hoe Italiaans wil je het hebben ! Productie: 1937 - 1940 Aantal: 96 (alle versies) Ontwerp: Gangloff Deze Bugatti werd tijdens de show verkocht ! | ![]() Alfa Romeo 1300 Junio 2.0 liter (1973) |
![]() Bugati T51 A (1933) | ![]() Abarth 790 GE Zagato (1938) | ![]() Fiat Special F3 500cc (1952) Gebaseerd op een Fiat Topolino basis en toegelaten in de "Historische 500 Owners Association" races... |
![]() Ferrari Dino 246 GT (1971) Ferrari Classiche. Ex Matthias Bartz en volledig beschreven in zijn bekende en uitstekende boek "Dino Compensium". Matchende nummers en kleuren... Speciaal voor de collectors ! | ![]() Achter de tralies... Gilera's GILERA MOTOREN Het Italiaanse merk Gilera kent een rijk verleden. Het allereerste motorvoertuig van Gilera kwam uit in 1909, geproduceerd door Giuseppe Gilera. Jaren later kwam de Gilera 500cc met zijdelingse kleppen, waarmee zij grote internationale wedstrijden reden en wonnen. Succesen In 1930 kwam Gilera met de bekende ‘Rondine’ een ( in die tijd ) moderne cross-race motor met een 4 cilinder 500cc. Met deze motor pakte Gilera verschillende wereld record... | ![]() ...?? |
![]() Cisitalia D46 Monoposto #0032 (1947) Italië's eerste na-oorlogse racewagen, met een geavanceerd spaceframe met een opgevoerde Fiat 1100 motor en een 3 gangen versnellingsbak. De lichtgewicht body werd ontworpen door Giovanni Savonuzzi. Harry Schel won de Prix de Bern in 1948... | ![]() Siata 500 Record (1946) One-off Siata, gebouwd voor een bod voor de 500cc klasse land snelheids record. Gebaseerd op een standaard Topolino chassis, met een tot 488cc gereduceerde Topolino blok, uitgerust met een Siata Supertesta cilinderkop. Later werd deze vervangen door een 750cc Siata motor. Carrosserie door Motta... Op de achtergrond de Cisitalia D46 Monoposto #0032 (1947) | ![]() Lamborghini 350 GT #0355 (1966) |
![]() Mercedes-Benz W 196 R Deze tentoongestelde Mercedes-Benz W 196 R is ter ebschikking gesteld door het MB-museum en is één van de in totaal 14 gebouwde auto's. 1 Exemplaar bevindt zich in privébezit. Deze werd in 2013 door Bonhams voor 20,2 miljoen euro geveild. | ![]() Mercedes-Benz W 196 R Deze tentoongestelde Mercedes-Benz W 196 R is ter ebschikking gesteld door het MB-museum en is één van de in totaal 14 gebouwde auto's. 1 Exemplaar bevindt zich in privébezit. Deze werd in 2013 door Bonhams voor 20,2 miljoen euro geveild. In schaal 1/18 zeer geliefd als vervoer op de blause Mercedes-Benz Renntransporter uit 1954... | ![]() S.I.H.A. modellenshow |
![]() Alfa Romeo | ![]() Maserati | ![]() Ansaldo Tipo 14 Sport (1928) 1847ccm Ansaldo fabrieken kende een rijke historie in productie van treinonderdelen, tot zij overging op schepen en algemeen mechanische elementen. Aan het begin van WO I produceerde Ansaldo ook vliegtuigen en -motoren. Nodig om enig nut te vinden voor zijn vliegtuigmotoren fabriek in Turijn na het einde van de oorlog, voegde het bedrijf autoproductie aan haar al uitpuilende portfolio toe... |
![]() Stromlinien Coupé (1938) - Onderddeel schitterende Mercedes-Benz show Mercedes-Benz bracht een Stromlinien Coupé van 1938 tot nieuw leven. Tests in de windtunnel laten zien, dat de ontwikkelaars 76 jaar geleden uitstekend werk hebben verricht... | ![]() Mercedes-Benz S ( W06) (1920) - Onderddeel schitterende Mercedes-Benz show | ![]() Mercedes Simplex 40 PS - Onderddeel schitterende Mercedes-Benz show |
![]() Fiat Abarth 750 Bialbero "Record Monza" Coupé Zagato (1959) | ![]() Lamborghini Miura P400 S (1970) |
bottom of page