top of page
/ avd oldtimer grand prix - nürburgring (d) - 11 -
Parade Motor Klassik Leserlauf Bij de AvD Oldtimer Grand Prix laat Škoda tijdens de "Parade Motor Klassik Leserlauf" zijn historische modellen zien van 117 jaar motorsport geschiedenis. Veel particuliere inbreng van originele race en rallywagens, sedans of natuurgetrouwe recreations.... Lange tijd zat Škoda in het "verdom-hoekje" van de auto-industrie. Dit zó ten onrechte, want zij behaalden vele successen !! | ||
---|---|---|
Škoda 1000 MBX (1964) Aantal: 443156 stuks Motor: 988ccm - 35,3kw - 120-125km/uur Een radicaal nieuwe constructie van het voertuig en - op dat moment - de meest state-of-the-art motor in zijn klasse: de ŠKODA 1000 MB was de eerste ŠKODA met de motor achterin en een zelfdragend chassis. De ruime vierdeurs werd destijds beschouwd als een van de beste voertuigen in de 1ltr-klasse en gold als standaard voor comfort, prestaties en technologie. | Škoda 130 RS (1977) Veertig jaar geleden – op vrijdag 28 januari 1977 – won de ŠKODA 130 RS de Rally van Monte Carlo in de klasse voor auto’s met motoren onder de 1.300 cm3. Fabriekscoureur Václav Blahna en navigator Lubislav Hlávka reden de snelle coupé naar een twaalfde plek overall, waarmee ze vele grotere en snellere tegenstanders aftroefden. Daarmee schreven de voorgangers van de huidige Fabia R5 één van de meest glorieuze hoofdstukken in ŠKODA’s 116-jarige autosportgeschiedenis. | Škoda 130 (1978) |
Škoda 1102 (1946) | Škoda 1102 Tudor (1948) Aantal: 66904 Motor: 1089ccm - 23.5kw - 90-100km/uur | Škoda 640 Superb (1936) 201 stuks Motor: 2492ccm - 55pk Max. snelheid: 110km/uur Gewicht: 1600-2200kg Lengte: 5500mm Škoda Octavia (1959) - front lijkt op de Combi, maar dit is de 2deurs sedan |
Škoda 1201 Sedan (1955) 7622 stuks 1221ccm - 33,1KW - 105km/u | Škoda 130 (vanaf 1976) Er zijn meerdere uitvoeringen van de Škoda 130: RS (1975), RS A5 (1978), LR 745 (1984) | Škoda 110 R Coupé (1970) Dit tweedeurs model - ook bekend als "Erko" - is achterwiel aangedreven. De viercilinder motor meet een capaciteit van 1107ccm en samen met de aerodynamische vorm van de carrosserie goed voor een topsnelheid van 140km/u. |
Škoda 110 R Coupé (1970) | Škoda 110 R Coupé (1970) | |
Škoda 1102 (1946) | ||
Škoda 640 Superb (1936) 201 stuks Motor: 2492ccm - 55pk Max. snelheid: 110km/uur Gewicht: 1600-2200kg Lengte: 5500mm In 1936 bevindt de autofabrikant zich op de eerste plaats binnen de binnenlandse automobielindustrie en uit het buitenland komen positieve reacties uit alle hoeken. Met de komst van de 2de wereldoorlog richt zich de productie op de behoefte in Dutsland. Aan het eind van de oorlog werd de fabriek gebombardeerd... | ||
Škoda Octavia (1959) - 2deurs sedan | Škoda 440, ook bekend als Spartak... | |
Škoda 110 R Coupé (1970) | Škoda 200 RS (1974) - Er werden slechts 2 exemplaren in 1974 afgeleverd, als voorloper op de succesvolle 130 RS. | |
Škoda 110 R Coupé (1970) | ||
Škoda | ||
Škoda 640 Superb (1936) 201 stuks Motor: 2492ccm - 55pk Max. snelheid: 110km/uur Gewicht: 1600-2200kg Lengte: 5500mm In 1936 bevindt de autofabrikant zich op de eerste plaats binnen de binnenlandse automobielindustrie en uit het buitenland komen positieve reacties uit alle hoeken. Met de komst van de 2de wereldoorlog richt zich de productie op de behoefte in Dutsland. Aan het eind van de oorlog werd de fabriek gebombardeerd... | Škoda 110 R Coupé (1970) | |
Škoda 1100 OHC (1958) - motor met 1100ccm. De 1100 was een echt race-prototype, met een glasfiber koetswerk, gebouwd om een tube buizenframe in plaats van een productiechassis. | ||
Škoda | Škoda | |
Škoda Octavia (1959) - 2deurs sedan | ||
Škoda 1100 OHC - motor met 1.1ltr. De 100 was een echt race-prototype, met een glasfiber koetswerk, gebouwd om een tube buizenframe in plaats van een productiechassis. | We hebben getracht zo precies mogelijk de diverse modellen aan te geven... Ondanks dat wellicht kleine onjuistheden...! Informatie omtrent de getoonde modellen zal blijvend worden onderzocht en mogelijk uitgelicht worden onder | overigen | specials, als voldoende onderzoek heeft plaatsgevonden. Redactie WebSite 'nJoy Media |
bottom of page