top of page
/ essen motor show - messe essen (d) - 1 / 8 -
Cord 812 (1937) - Jarenlang stond Erret Labau Cord achter de Duesenberg broers en hiel het bedrijf in leven. Het was zijn wens de modernste, futuristische en extravagantste auto van zijn tijd een naam te geven... | . 2019 Essen Motor Show (D) 1 / 8 . | Cord 812 (1937) Het was de eerste auto met zogenaamde slaapogen de eerste Amerikaanse auto met vooraandrijving.... Beschikbaar gesteld door "Technik - Museum Sinsheim"! |
---|---|---|
Cord 812 (1937) Naast de vooraandrijving bezat de auto een elektromagnetische gestuurde aandrijving en een 8 cilinder met compressor.... | Cord 812 (1937) De originele kleur van de auto werd in de prospectus omschreven als "Sigaret Creme". | Cord 812 (1937) Omdat de Cord 812 de carrosserie ontwikkeling sterk heeft beïnvloed, vindt iedereen die met het beroep "ontwerper" van doen heeft deze auto terug in de studieboeken... |
Filmploeg in actie... | BMW M1 Procar (1979) - van de 38ste Classic & Prestige Salon De BMW M1 Procar is eigenlijk alles: een wagen, geschikt voor het straat werk en bovendien een pure racewagen. Privérijders en professionele raceteams rijden in de M1 Procar de voor deze auto speciaal in het kleven geroepen races. | BMW M1 Procar (1979) - van de 38ste Classic & Prestige Salon De BMW M1 Procar is eigenlijk alles: een wagen, geschikt voor het straat werk en bovendien een pure racewagen. Privérijders en professionele raceteams rijden in de M1 Procar de voor deze auto speciaal in het kleven geroepen races. |
Porsche 935 K3 (1978) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Midden jaren '78 besloten de gebroeders Erwin & Manfred Kremer nog een eigen creatie van de Porsche 935 op te bouwen. De basis was ook hier weer een van de Porsche fabriek gekochte reserve karosserie, die aansluitende de talrijke modificaties van het Huis kremer moest doorlopen. | Porsche 935 K3 (1978) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Naast de eigen regie en in samenwerking met het bedrijf DP Motorsport ontwikkelde karosserie-onderdelen, werd bij de K3 de aandrijving op de kop staand ingebouwd, waardoor de wagen zo'n 4 cm lager kwam te liggen... | Porsche 935 K3 (1978) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Verder werden verschillende verstijvingselementen, zoals sterkere remmen, omgebouwd. In tegenstelling tot de Porsche fabriekswagen (water/lucht-intercooler) zette het team uit Keulen bij de koeling in op de intercooler / turboladers bij de Porsche K35 op een lucht/luchtsysteem. Anders als bei de Porsche 935 K2 werd de 6cilinder Boxermotor nu door twee kleine turboladers onder druk gezet, wat een duidelijk beter was. |
Porsche 935 (2018) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Als onderdeel van de race-reunie op de Laguna Seca Raceway in 2018 presenteerde Porsche een heruitgave van de legendarische Porsche 935, technisch gebaseerd op de Porsche 911 GT2 RS... | Ford GT (2003) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon De resultaten van de legendarische Ford GT40 in de late '60-er jaren blijven onvergetelijk, maar raken onderhand in de verleden... Tijd voor Ford om met een nieuwe editie de legendarische groote supersportwagen een opvolger te gunnen...! Aanleiding was het 100-jarige jubileum van Ford in 2003. | Ford GT (2003) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon De inzet op het circuit was vooralsnog niet de bedoeling. Wat overbleef was de diepe compromisloze sportieve vorm van de carrosserie die echter in plaats van 40 maar liefst 43 inch in hoogte mat. |
Ford GT (2003) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Bijgevolg werd de hoogte in de naam als getal opgenomen. Niet alleen in de klasse van de Supersportwagens in het begin van deze eeuw maakte de - in totaal 4038 gebouwde exemplaren - Ford GT goede sier... | Ford GT (2003) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon ... hij bood een top chassis, was met een tijd van 7.52 op de Nürburgring écht snel en liet in verschillende disciplines een ander maal de Ferrari's achter zich... Hiiiihaaaa...!!! Een beest van een auto dus. | Ford GT "67 Heritage Edition" (2017) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon |
Ford GT "67 Heritage Edition" (2017) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon | Ford GT "67 Heritage Edition" (2017) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon | Ford GT "67 Heritage Edition" (2017) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Nadat ongeveer een halve eeuw later de spektaculaire overwinningen van de Ford GT40 on Le Mans verleden tijd waren, completeerde Ford het GT-Trio. Tegelijker tijd interpreteerden de Amerikanen uit Detroit nu hun grote traditie iets vrijer... |
Ford GT "67 Heritage Edition" (2017) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon De nieuwe supersportwagen ontstaat uit een Carbon monocoque en in plaats van de tot nu gewone v8-format, brult er nu een 3,5ltr bi-turbo V6 achter de cockpit... Tot 2022 zullen er slechts 1350 exemplaren worden geproduceerd, waarmee de derde versie ook een zeldzaam vergenoegen blijft... | Ford GT "67 Heritage Edition" (2017) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Een technisch uitzonderlijke wagen is de actuele Ford GT zonder enige twijfel: achterspoiler en flappen aan de voorzijde stellen zich - dankzij actieve aerodynamica - zo in, dat de wagen in alle situaties stabiel blijft ! En..., hij heeft ook nog een Circuit-modus, die de vering intelligent modificeert...! Dat alles voor een prikkie... | Ford GT40 (1966) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Hij is "racicaal" in elke zin: de Ford GT40 moest niets anders presteren, dan de Ferrari concurrentie met hun machtige 12 cylinders van het circuit te blazen... Voor de uitvoering van dit plan kregen de Ford-ingenieuren vergaande vrijheid. Zij ontwikkelden een zeer sportief gestylede tweezitter, die in zijn naam het getal weerspiegelde van zijn hoogte: 40 inches staat voor net even boven de meter... |
Ford GT40 (1986) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Ford zette - niet zó verrassen - in op een V8 motor, die in de GT40 tussen 4,2 en 7,0 weelderige liters beschikte. Tot zo'n 485 pk leverden de brute fabrieksmotoren en op zijn top lag de GT40 boven de 340km/uur. .. | Ford GT40 (1986) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Zijn missie voltooide de Ford GT40 met bravour: Ferrari werd in Le Mans verslagen. Dat gold ook voor veel andere lange afstandsraces, waar het in Engeland geproduceerde model dir souverein voortzette ! | Ford GT40 (1986) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Ford had toen zelfs officiële straatversies in de aanbieding... De speciale show toon een al in 1969 klaargemaakte reconstructie van een vroege versie van een GT40 raceversie... |
McLaren P1 (2012) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon - Super Sports Cars De McLaren is een acterwielaangedreven middenmotor hybryde supersportwagen van de Britse SportwagenfabrikantMcLaren Automotive. Voor het eerst aan het publiek voorgesteld werd de 'bijna-serie" ontwerpstudie van de P1 tijdens de "Mondial de l'Automobile" in 2012. De definitieve versie werd pas in 2013 op de Autosalon van Genève gepresenteerd en de wagens werden vanaf oktober 2013 afgeleverd... | McLaren P1 (2012) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon - Super Sports Cars De P1 is Mclarens eerste hybride aangedreven straatvoertuig en een directe concurrent van de Ferrari LaFerrari en de Porsche 918. McLaren plande een gelimiteerde productie van 375 wagens voor een prijs van elk 1,1 miljoen euro, die al vanaf het begin volledig uitverkocht was. In december 2015 werd de productielijn van de P1 gesloten. | McLaren P1 (2012) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon - Super Sports Cars De volgende acceleratiewaarden werden door McLaren vrijgegeven: 0 - 100km/uur in 2,8sec 0 - 200km/uur in 6,8sec 0 - 300km/uur in 16,5sec Uitgerust met een V8 Biturbo + E-motor 3799ccm. Topsnelheid ligt elektronisch begrenst op 350km/uur, veroorzaakt door de 916pk's verdeeld over verbrandingsmotor 737pk en elektromotor 176pk... |
Koenigsegg CCX (2006) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon - Super Sports Cars De CCX is de derde generatie van de CC. Hij werd in 2006 op de Autosalon van Genève aan het publiek gepresenteerd. Het doel bij de ontwikkeling van de CCX was een voertuig te bouwen voor de internationale markt. De milieu en veiligheidsregels van de Amerikanen zorgden speciaal voor de basis veranderingen... Het chassis werd vergroot, de daklijn iets verhoogd, de stootstangen en lichten veranderd. | Koenigsegg CCX (2006) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon - Super Sports Cars Het eerder gebruikte Ford motorblok is door een volledige vernieuwde ontwikkeling door Koenigsegg vervangen, om te voldoen aan de Californische emissiestandaard. Naast de optische veranderingen werd er technisch ook zó veel veranderd, dat eigenlijk geen enkel deel van zijn voorganger de CCR overgenomen werd. | Koenigsegg CCX (2006) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon - Super Sports Cars Tussen 2006 en 2010 werden totaal 49 exemplaren geproduceerd: 9 x CCXR, 6 x CCX / CCXR Editie, 2 x CCXR Special Edition en 2 x CCXR Trevita. Eén CCX werd voor crashtest doeleinden gebruikt en één exemplaar werd als intern bedrijfstest voertuig aangewend... |
Koenigsegg Agera S (2011-2018) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon Van 2011 tot 2018 werden in totaal 53 Koenigseggs Agera's gebouwd, waonder 5 Agera S, 18 Agera R, 25 Agera RS en 3 Agera Final... Om de exclusiviteit te onderstrepen bood Koenigsegg zijn klanten - tegen een meerprijs - aan, hun wagen eigen namen te geven. Dit verklaart de grote diversiteit in modelnamen, hoewel er officieel slechts 5 onderscheidenlijke Agera modellen zijn... | Koenigsegg Agera S (2011-2018) - Onderdeel van de 38ste Classic & Prestige Salon De agera S is technisch vergaand gelijk aan de Agera R, echter met het onderscheid dat de S-versie werd ontwikkeld voor land waarin biobrandstof (E85-E100) niet algemeen verkrijgbaar zijn. Zo presteert de motor van de Agera S 1020pk en levert een maximaal koppel van 1100Nm als de motor met Super Plus wordt aangedreven. Tussen 2012 en 2014 werden slechts 5 Agera's S in elkaar geknutseld... | Bugatti Royale Coupé de Ville Type 41 (1929) - Sinsheim Museum Sinds hij auto's begon te bouwen onder zijn eigen naam, droomde Ettore Bugatti van het creëren van de ultieme, compromisloze luxe wagen. Te dien einde, begon hij de ontwikkeling van een acht cilinder motor in 1913 en schreef in detail over zijn ambities in een brief aan zijn vriend Espanet. Specs: V8 - 12763ccm - 300pk - 200km/uur |
Bugatti Royale Coupé de Ville Type 41 (1929) - Sinsheim Museum Detail "deurkruk"... Ja, hoe heet zoiets bij zo'n luxe beauty...? | Bugatti Royale Coupé de Ville Type 41 (1929) - Sinsheim Museum Ettore Bugatti droom - het project van de creatie van de ultieme, compromisloze luxe wagen, werd ingekort door het uitbreken van de oorlog in heel Europa. Bugatti ontwierp de motor opnieuw voor gebruik in de oorlog om vliegtuigen te voorzien van een krachtbron. Toen de vrede in Europa teruggekeerd was, zette Bugatti de productie voort Specs: V8 - 12763ccm - 300pk - 200km/uur | Beelden bij de presentatie van de Bugatti Royale Coupé de Ville Type 41 (1929) - Sinsheim Museum |
Bugatti Royale Coupé de Ville Type 41 (1929) - Sinsheim Museum Eerste teken van wat komen ging, was een experimentele 8cyl. motor, met chassis te zien op diverse autoshows in 1921. De inhoud van de productie-versie motor was slechts twee liter, ver van wat nodig zou zijn om Bugatti's droommachine te bouwen. In zowel de straat- (type 30) als competitieversie (type 35), was de nieuwe 8cyl. motor zeer succesvol en maakte de middelen vrij voor wat werd aangeduid als de 'Golden Bug'. | Ford Model T Pickup (1923) Het T-fordje is werelwijd bekent en het was Fords debuut op de personenwagen markt en was de eerste autofabrikant, die auto met een lopende band produceerde ! Vanaf 1914 werden de T-modellen op deze zijze geproduceerd en waren uitsluitend in het zwart te krijgen... | Volkswagen T1 Baja (1967) |
Alfa Romeo Alfasud Ti (1975) De Alfasud werd in 1971 aan het publiek voorgesteld en uitermate goed ontvangen. | Alfa Romeo Alfasud Ti (1975) De Alfasud werd in 1971 aan het publiek voorgesteld en uitermate goed ontvangen. | Porsche 984 |
Porsche 964 (1991) - Sidney Hoffmann & Lea Rosenbaum - Westfalen Klassik | Gilera Arcore 500 (1948) | triumph 500 | Triumph TR5T Trophy Trail 500 (1973) |
bottom of page