top of page
De Mercedes-Benz W136 was de belangrijkste lijn van inline-viercilindermotoren van Mercedes-Benz van het midden van de jaren dertig tot de jaren vijftig. Het model 170 V maakte zijn publieksdebuut als opvolger van de W15 Typ 170 in februari 1936. Tussen 1936 en 1939 was het Mercedes' bestverkochte model.[2][3] Tussen 1936 en 1942 werden er meer dan 75.000 gebouwd[4], waardoor het tot dan toe verreweg het populairste model van Mercedes-Benz was. | 2022 17de Antwerp Concours d'Elegance - Wijnegem (b) Foto's: 41 Impressie: Frank de Veer | De Mercedes-Benz W136 was de belangrijkste lijn van inline-viercilindermotoren van Mercedes-Benz van het midden van de jaren dertig tot de jaren vijftig. Het model 170 V maakte zijn publieksdebuut als opvolger van de W15 Typ 170 in februari 1936. Tussen 1936 en 1939 was het Mercedes' bestverkochte model.[2][3] Tussen 1936 en 1942 werden er meer dan 75.000 gebouwd[4], waardoor het tot dan toe verreweg het populairste model van Mercedes-Benz was. |
---|---|---|
BMW 327 Cabriolet Sport Autenrieth (1939) - V6 2.0ltr, 55pk - Chassis 73754, niet verkocht in Leipzig 1960+ gebouwd... | BMW 327 Cabriolet Sport Autenrieth (1939) - V6 2.0ltr, 55pk - Chassis 73754, niet verkocht in Leipzig 1960+ gebouwd... | Mercedes-Benz 170 V Special Roadster W136 - (1939) - De Mercedes-Benz W136 was de belangrijkste lijn van inline-viercilindermotoren van Mercedes-Benz van het midden van de jaren dertig tot de jaren vijftig. Het model 170 V maakte zijn publieksdebuut als opvolger van de W15 Typ 170 in februari 1936. Tussen 1936 en 1939 was het Mercedes' bestverkochte model.[2][3] Tussen 1936 en 1942 werden er meer dan 75.000 gebouwd en was toen daarmee het populairste model van Mercedes-Benz... |
Voorgrond: BMW 327 Cabriolet Sport Autenrieth (1939) - Daarna Mercedes-Benz 190 | Mercedes-Benz 300 SL Roadster W198 (1959) - 3.0Ltr V6 200pk - Sold new to Californië waar zij tot eind '90'er jaren bleef. In 2000 (tot 2018) in eigendom van Gillis. Gerestaureerd door M&W Classic. | Mercedes-Benz, w.o de 190 SL Roadster |
Mercedes-Benz 300 SL Roadster W198 (1959) - 3.0Ltr V6 200pk - Sold new to Californië waar zij tot eind '90'er jaren bleef. In 2000 (tot 2018) in eigendom van Gillis. Gerestaureerd door M&W Classic. | Mercedes-Benz 300 S Coupé Cabriolet W188 (1953) | Pose voor Mercedes-Benz 300 S Coupé Cabriolet W188 (1953) |
Mercedes-Benz Stuttgart W 11 - 1926 -1936 | Mercedes-Benz Stuttgart W 11 - 1926 -1936 | Mercedes-Benz Stuttgart W 11 - 1926 -1936 |
Mercedes-Benz Stuttgart W 11 - 1926 -1936 | Mercedes-Benz Stuttgart W 11 - 1926 -1936 | Mercedes-Benz Stuttgart W 11 - 1926 -1936 |
Mercedes-Benz 220 S "Ponton Cabriolet" Sindelfingen W180 (1953) | Mercedes-Benz 230 S 'Universal' W111 (1967) - 2,3Ltr V6 120pk | Mercedes-Benz 230 S 'Universal' W111 (1967) - 2,3Ltr V6 120pk |
Mercedes-Benz 230 S 'Universal' W111 (1967) - 2,3Ltr V6 120pk | Mercedes-Benz 230 SE Cabriolet W111 (1969) - 2,8Ltr V6 160pk | Mercedes-Benz 230 SE Cabriolet W111 (1969) - 2,8Ltr V6 160pk - Fully restored |
Achtergrond: Mercedes-Benz 300 S Cabriolet A W188 (1952) - 3.0Ltr V6 150pk - Voorgrond: Mercedes-Benz 230 SE Cabriolet W111 (1969) | Achtergrond: Mercedes-Benz 300 S Cabriolet A W188 (1952) - 3.0Ltr V6 150pk | BMW 507 Roadster 'Graf von Görtz' Series I (1957) - 3,2Ltr V8 150pk |
BMW 507 Roadster 'Graf von Görtz' Series I (1957) - 3,2Ltr V8 150pk | Mercedes-Benz 300 SL Gullwing W198 I (1957) #7500071 - 3.0Ltr V6 215pk - 1 van de 5 laatste Gullwings, nieuw verkocht naar Portland Oregon (USA) - 1967 tot 207 Automobile Museum | Mercedes-Benz 300 SL Gullwing W198 I (1957) #7500071 - 3.0Ltr V6 215pk - 1 van de 5 laatste Gullwings, nieuw verkocht naar Portland Oregon (USA) - 1967 tot 207 Automobile Museum |
BMW 328 Roadster (1938) #85293 - 2.0Ltr V6 80pk - 1 van de meest iconische BMW-modellen en 464 auto's geproduceerd... | BMW 328 Roadster (1938) #85293 - 2.0Ltr V6 80pk - 1 van de meest iconische BMW-modellen en 464 auto's geproduceerd... | BMW M635 CSI Coupé (1987) - 3,5ltr V6 285pk - Nieuw geleverd in België, nu tweede eigenaar... |
Mercedes-Benz 320 A Cabriolet 'Mannheim' LW (1939) - 3,4ltr V6 48pk M142 II - New verkocht in Oostenrijk | Mercedes-Benz 320 A Cabriolet 'Mannheim' LW (1939) - 3,4ltr V6 48pk M142 II - New verkocht in Oostenrijk | BMW 1500 'Michellotto' (1961) * BMW 700 CS (1965) - 97 ccm 2 cil. boxer 40pk * BMW Isetta 250 (1955) - 250 ccm 1 cil. 4-drive 12pk |
BMW Isetta 250 (1955) - 250 ccm 1 cil. 4-drive 12pk | BMW Isetta 250 (1955) - 250 ccm 1 cil. 4-drive 12pk | BMW 700 CS (1965) - 97 ccm 2 cil. boxer 40pk |
BMW 700 CS (1965) - 97 ccm 2 cil. boxer 40pk | Enkele modernere BMW's, met op de voorgrond de BMW Z8 De BMW Z8 is een roadster geproduceerd van 1998 tot 2006. De Z8 werd tussen 1993 en 1999 ontwikkeld onder de codenaam "E52", door inspanningen van o.a. Chris Bangle van 1993 tot 1995. Het exterieur is ontworpen door Henrik Fisker en het interieur door Scott Lempert. Links: BMW M635 CSI Coupé (1987) - 3,5ltr V6 285pk - Nieuw geleverd in België, nu tweede eigenaar... | BMW M635 CSI Coupé (1987) - 3,5ltr V6 285pk - Nieuw geleverd in België, nu tweede eigenaar... |
bottom of page