top of page

/ int. st. moritzer automobilwoche - st. moritz (ch)

-  3 /  6  - 

Volgende
Vorige
Overzicht

#10 Porsche 908/03 (1970) - Christoph Rendlen (D) team: Team Cresta Historic

International St. Moritz Automobile Week (CH) Targa Poschiavo Engiadina De "Targa Poschiavo Engiadina" is veel rustiger. De rally is speciaal ontworpen voor vooroorlogse auto's gebouwd tussen 1905 en 1926, dus voor degenen die te jong zijn voor "London to Brighton" en te oud voor de "Mille Miglia"... Foto's: 42 in galerie 3 / 6 Impressie: Jörn Friederich & Henk J. Brouwer

AC Shelby Cobra (1964) - bekend als AC Cobra, Shelby Cobra en AC Shelby Cobra...

Fontein voor Hotel des Bains Kempinski

Benz Patent Motorwagen (1886)

Benz Patent Motorwagen (1886)

Benz Patent Motorwagen (1886)

Benz Patent Motorwagen (1886)

Benz Patent Motorwagen (1886)

Sauber Mercedes C9 (1987)

Sauber Mercedes C9 (1987)

Sauber Mercedes C9 (1987) - De auto is bekend vanwege zijn overwinning in de 24 uur van Le Mans 1989, die Jochen Mass, Manuel Reuter en Stanley Dickens wonnen. Opvolger is de C11

Deelnemer concours - Porsche 993 Carrera RS - Ferrari 512 BBi

Deelnemer concours - Porsche 993 Carrera RS

De Sauber-Mercedes C9 (1987) - De wagen is uitgerust met een 5.0 liter V8 twin-turbo SOHC van 720 pk.

De Sauber-Mercedes C9 (1987)

Jaguar C-Type (1952)

Jaguar C-Type (1952)

Foto Tankdop Jaguar C-Type

#1 Jaguar XK 120 SE (1953) - Rolf Engler (CH)

#1 Jaguar XK 120 SE (1953) - Rolf Engler (CH)

#1 Jaguar XK 120 SE (1953) - Rolf Engler (CH)

Lotus en Maserati voorop in LineUp voor het Hotel des Bains Kempinski

Hapje, drankje tijdens rustmomentje...

Fiat Turbina (1954)

Jaguar C-Type (1952) - Weinig sportraceauto's hebben zo'n legendarische status bereikt als de Jaguar C-Type, die tweemaal de 24 uur van Le Mans won voor Coventry tijdens de dominantie van het bedrijf op het evenement in de jaren vijftig. De C-Type begon zijn leven als de beroemde XK 120 roadster, die in 1948 de wereld stormenderhand veroverde met zijn revolutionaire zescilinder lijnmotor met dubbele bovenliggende nokkenas.

Jaguar C-Type (1952) - Verschillende privateer-klanten deden mee met door de fabriek ondersteunde XK 120-exemplaren tijdens de Le Mans-race van 1950, en de auto van Leslie Johnson was opmerkelijk competitief en bracht aanzienlijke tijd door op de 4e plaats. Na het evenement te hebben gezien, waren Jaguar-oprichter Sir William Lyons en ingenieur Bill Heynes ervan overtuigd dat een lichtere, meer aerodynamische carrosserie met aangepaste XK 120-mechanica een grote kans had om de race te winnen.

Jaguar C-Type (1952) - Al snel begonnen de ontwikkelingswerkzaamheden, te beginnen met een nieuw lichtgewicht buisvormig spaceframe, een van de allereerste toepassingen van de techniek in de constructie van sportwagens. De achterwielophanging van de XK 120 werd opnieuw ontworpen met extra positioneringskoppelingen, en de 3,4-liter XK-motor kreeg een nieuwe cilinderkop, hoogstaande nokkenassen, racezuigers en een niet-gedempt dubbel uitlaatsysteem, waardoor het motorvermogen op 200 pk kwam.

Jaguar C-Type (1952) - Het meest opvallend was echter de voortreffelijke carrosserie van de nieuwe auto: een vloeiende aerodynamische combinatie van rondingen en uitstulpingen, geschreven door Jaguar-stylist Malcolm Sayer. De eerste drie auto's werden in slechts zes weken met de hand gebouwd en waren de eerste speciaal gebouwde raceauto's voor Jaguar. Dat doel: Le Mans winnen, wat ze twee keer deden. De triomf wekte uiteraard aanzienlijke belangstelling van klanten...

Jaguar C-Type (1952) - ... en het nieuwe racemodel werd in beperkte productie gebracht, waarbij uiteindelijk 53 auto's werden gebouwd. Toen hij nieuw was, werd de auto verkocht voor ongeveer $ 6.000, ongeveer tweemaal de prijs van een XK120. In een artikel in een tijdschrift wordt de waarde van een "echte, gezonde" C-Type geschat op £ 400.000 en de waarde van de Le Mans-winnaar uit 1953. bedraagt ​​ca. £ 2 miljoen. Replica's zijn verkrijgbaar bij verschillende bronnen vanaf £ 40.000...>

Jaguar C-Type (1952) - <... Een C-Type die ooit eigendom was van - en bestuurd werd door Phil Hill, werd in augustus 2009 op een Amerikaanse veiling verkocht voor $ 2.530.000, en een andere C-type werd in 2012 op de Pebble Beach-veiling verkocht voor $ 3.725.000.

#02 Aston Martin DB 2/4 Mk1 Bertone (1953) - Heinz Stamm (CH) team: Scuderia Mairengo

#02 Aston Martin DB 2/4 Mk1 Bertone (1953) - Heinz Stamm (CH) team: Scuderia Mairengo

Jaguar C-Type (1952)

#22 Lotus Eleven (1957) - Martin David (USA)

#22 Lotus Eleven (1957) - Martin David (USA)

#20 Mercedes-Benz 280 SL Roadster (1968) - Catton Axel (D)

Tja... GURNEY VOOR PRESIDENTHIDE De "Gurney For President-campagne", door hoofdredacteur David E. Davis Jr. - Car and Driver Magazine, in mei 1964...

#38 Alfa Romeo 1750 GTV (1969) - Glänzer Marc (D)

#38 Alfa Romeo 1750 GTV (1969) - Glänzer Marc (D)

#37 Ferrari 330 GTC (1968) - Kreyden Oliver Philip (CH)

#22 Lotus Eleven (1957) - Martin David (USA)

#22 Lotus Eleven (1957) - Martin David (USA)

bottom of page