Dit was de allereerste auto, die het Ferrarilogo mocht dragen. De V12 motor werd ontworpen door Gioachino Colombo, met bijdragen van Giuseppe Busso en Luigi Bazzi. Sport- en concurrentie versies van de 125 S werden gebouwd met een verschillende carrosserie, hoewel het chassis en de aandrijving van de auto's in principe hetzelfde bleef.
De 125 S's debuut op het circuit van Piacenza was, in de woorden van Enzo Ferrari zelf, "een veelbelovende mislukking." In feite diende Franco Cortese zich terug te trekken vanwege een probleem met de brandstofpomp tijdens de race. In de daarop volgende vier maanden was de 125 S echter weer 13 keer terug op het circuit en won zes van zijn races.
ENGINE
Bore/stroke
Unitary displacement
Total displacement
Compression ratio
Maximum power
Power per litre
Maximum torque
Valve actuation
Fuel feed
Ignition
Lubrication
Clutch
Frame
CHASSIS
Front suspension
Rear suspension
Brakes
Transmission
Steering
Fuel tank
Front tyres
Rear tyres
Type
BODYWORK
Length
Width
Height
Wheelbase
Front track
Rear track
Weight
Top speed
PERFORMANCE
Acceleration 0-100 km/h
0-400 m
0-1000 m
Motore
55 x 52.5 mm
124.73 cc
1496.77 cc
9.5 : 1
87 kW (118 hp) at 6800 rpm
79 hp/l
-
single overhead camshaft per bank, two valves per cylinder
three Weber 30 DCF carburettors
single spark plug per cylinder, two magnetos
wet sump
single-plate
tubular steel
independent, unequal-length wishbones, transverse leaf spring, hydraulic shock absorbers
live axle, semi-elliptic springs, hydraulic shock absorbers, anti-roll bar
drums
5-speed + reverse
worm and sector
capacity 72 litres
5.00 x 15
6.00 x 15
two-seater spider
-
-
-
2420 mm
1240 mm
1240 mm
650 kg (dry)
210 km/h
-
-
-
anteriore, longitudinale, 12V 60°