top of page
/ prototype - certificeringsbooklet
Foto van het origineel na aflevering, ontvangen van Marcel Massini. | Overzicht t.b.v. certificering - Technische gegevens: Model: Ferrari 365 GTB/4 Prototype Chassisnummer: #10287 Jaar van productie: 1967 Zie verder informatie elders op deze site... | Schuin voor- en schuin achteraanzicht; foto's genomen tijdens de julileumrit in 2003 (Kruidbergrally). |
---|---|---|
Gegevens omtrent het chassis en het chassisnummer, met foto van het nummer en een overzicht van de plaats in het chassis waar het nummer is ingeslagen. | Foto van het chassisnummer en een overzichtsfoto van de plaats in het chassis waar het nummer is ingeslagen. | Informatie over de motor Type: 243 (Testa Playya) Origineel: Ja Komt overeen met originele specs: Ja Wat is vervangen: niet van toepassing Andere motor, zelfde model: N.v.t. Motornummer op originele plaats: Ja Markeringen originele plaats: Ja Carburateurtype: Weber Ontstekingssysteem: Magnetti Marelli |
Foto's van motor vanuit diverse hoeken | Foto's van nummers vanuit diverse hoeken | Foto's van motor vanuit diverse hoeken |
Vragen over de versnellingsbak / differentieel Type versnellingsbak: open Type van het differentieel, dat nu op de auto is gemonteerd: transaxel no. 757 Origineel: Ja Overeenkomst originele specs: 100% Vervangen: Nee | Afbeeldingen versnellingsbak en/of differentieel | Afbeeldingen versnellingsbak en/of differentieel Versnellingspook |
Afbeeldingen versnellingsbak en/of differentieel | Ophanging & wielen Origineel Koni's 82-1349/1350 resp. voor/achter | Ophanging & wielen Onderdelen voorwielophanging Onderdelen achterwielophanging |
Ophanging / remsysteem / wielen Remsysteem Blad 5C Voorremonderdelen | 5. Schokdempers, remsysteem, wielen Vragen omtrent de wielen, origineel of niet Of ze zijn verwisseld/vervangen Komen ze overeen met de originele specificaties Materiaal Afmetingen voor en achter (14 x 6,5) Type voor en achter (205/70-14 XWX) | |
5. Schokdempers, remsysteem, wielen Vragen omtrent de wielen, origineel of niet Of ze zijn verwisseld/vervangen Komen ze overeen met de originele specificaties Materiaal Voor en achterwielen: Afmetingen voor en achter (14 x 6,5) Type voor en achter (205/70-14 XWX) | 6. Carrosserie Exterieur Vragen over originaliteit en evt. gebruikte materialen, wat er gerepareerd is en of overeenkomt met de originele specificaties. Wie heeft e.e.a. uitgevoerd Opmerking onder materiaal: volgens ons zijn de koplampen niet langer origineel. | 6. Carrosserie Exterieur Foto voorzijde Foto zijzijde |
6. Carrosserie Exterieur Foto van de auto met zicht op de achterzijde | 6. Carrosserie Interieur Carrosserie interieur - stoelen Carrosserie interieur - Dashboard | Assecoires Chassisnummerplaatje Brandstoftank |
Assecoires Brandstofpomp Olie tank | 7. Assecoires Uitlaat systeem Uitlaat dempers | Samenvatting van de volledige geschiedenis, zoals: 1967 - gecompleteerd in de fabriek 1967 - getest op het Modena Aerautodromo 1968, april 18 - Gecertificeerd als origineel 1968, mei 8 - Eerste afgifte kenteken "Roma B 85391" Verkocht door Ferrari via officiele dealer Motors Sas in Rome aan de eerste private eigenaar FIMA SpA, gevestigd in Via Celebria 56 at Rome, Italy en die 8.000.000,- Italiaanse Lire betaalde. Zie geschiedenis elders... |
Deel I - Automobielclub van Italië, met identificatie en functionaliteit van het voertuig. Er wordt van alles op aangegeven maar het is nauwelijks te ontcijferen... | Deel II - Automobielclub van Italië, met identificatie en functionaliteit van het voertuig. Er wordt van alles op aangegeven maar het is nauwelijks te ontcijferen... | Deel III - Automobielclub van Italië, met identificatie en functionaliteit van het voertuig. Er wordt van alles op aangegeven maar het is nauwelijks te ontcijferen... |
Tja..., misschien zijn we toch nog niet zo slecht af met de digitale maatschappij...? | Perego Carlo Rte de Lausanne 85 1052 Le-Mont-Sur-Lausanne (CH) Tijdelijke (toeristen) toelating Zwitserland, afgegeven op 08-09-2003 Teven rijbewijs CH | kenteken AL-55-80 afgegeven op 8 oktober 2003 door de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Blad is geanonimiseerd... |
kenteken AL-55-80 afgegeven op 8 oktober 2003 door de Rijksdienst voor het Wegverkeer. | Slotafbeelding van het booklet met 2 zijaanzichten van de studie door Pininfarina van de Ferrari 365 GTB/4 Prototype s/n 10287, resp. 109E en 109F. De verschillen zijn minimaal... | Het originele certificaat van de: Ferrari 365 GTB 4 Chassisnummer #10287 Motortype 251 Brandstof benzine 12 cilinders Boring/slag 81/71 4390,358 ccm Opgemaakt Maranello: 18 januari 1990 |
bottom of page