top of page
/ schloss dyck classic days - von trips memorial.. -1-
#48 Alfa Romeo Giulietta Sprint Special (1961) | #47 Fiat 1000 Dialbero (1961) | #50 Apal Porsche GT Copué (1961) |
---|---|---|
#46 Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato (1960) | #32 Lotus Eleven Le Mans (1956) | #29 Lotus MK VIII (1955) |
#1 Locomobile M48 Speed Car (1916) Kijk ook naar zijn collega de Fiat Fiat Land Speed Record Car in een van de galeries van Schloss Dyck... | #1 Locomobile M48 Speed Car (1916) Belangstelling van toeschouwer en fotograaf... | #12 Riley 15 / 6 Mentone (1933) #13 MG PA Sports Kompressor (1934) #14 Jaguar SS 1 Open Tourer (1934) |
#16 Jowett Ulster (1937) #15 Alvia Silver Eagle (1930) | #26 ASU 50-5 Basis BMW 328 (1952) | #27 Jaguar XK 120 C Barou (1952) |
Mercedes-Benz 500 K Luxus-Raodster (1934) Met deze 8-cilinder "Kompressorwagen" bezet Mercedes-Benz in de jaren '30 het maktsegment van de internationale luxe klasse. Het moedel 500 met Kompressor -in het kort 500 K- ziet in 1934 het levenslicht en wordt gemaakt in 8 verschillende karosserie-uitvoeringen.: * Gestroomlijnde Limousine - "Autobahn-Kurierwagen" * 4 deurs Limosine - "Innenlenker" * 3 Cabriolets * 2 deurs open toerwagen * Roadster 1934 - V8 - 5013ccm - 160pk - 160km/uur | Rijtjes Porsches in de tuin... Porsche 911 S Targa | Soft Window Porsche 911 S Targa | Soft Window Porsche 911 S Coupé Porsche 912 - 6 Porsche 911 Coupé Porsche 912 Porsche 911 | Benz Dreirad Benz Patent-Motorwagen Nummer 1 was de naam van de eerste -door Carl Benz gebouwde- auto met een verbrandingsmotor ! Op 3 juli 1886 reed Carl Benz zijn eerste openbare proefrit met dit voertuig in Mannheim. |
#39 Alfa Romeo 2600 Sprint (1963) - 2584ccm, 145pk - Serie I De Sprint is een tweezits Coupé, die door Giorgio Giugario werd ontwikkeld en vanaf 1962 door Bertone werd gebouwd. Het getoonde exemplaar is volledig origineel en heeft slechts 40K op de teller. De Alfa Romeois van 1961 tot 1969 gebouwd. Er werden 6.402 exemplaren geproduceerd. #40 Fiat Abarth Cioupé (1963) - V6, 1963ccm, 136pk | #41 Maserati 3500 GTi S "Sebring" Serie I (1963) - V6,- 3485ccm, 235pk In de eerste serie werden totaal 348 auto's geproduceerd. Deze auto werd op 3 juni 1963 aan Sr. Galbusera -een industrieel uit Genua- uitgeleverd in de kleur Grigio New Market. De auto werd vanaf het frame opnieuw opgebouwd en gespoten. Daarnaast zijn alle assen, techniek en elektronica compleet vernieuwd. De motor en aandrijving werden volledig gereviseerd. | #45 Matra Sport DJet 5 S (1966) - 1225ccm, 130pk Deze auto bevindt zich -op de 15 jaar oude lak na- in niet gerestaureerde originele staat. Bij deze Matra Djet gaat het om de eerste in Europa in serie gebouwde auto met kunststof karosserie. De middenmotor auto werd ontwikkeld door René Bonnet (Deutsch & Bonnet). Tot 1967 werden er ca 1300 gebouwd in doorontwikkelde vorm. |
#48 Ferrari 365 GTB/4 Daytona | Plexinose (1970) - V12 | 4400ccm, 352pk | C51 Lancia Stratos HF (1976) - 2478ccm, 220pk #50 Datsun 240 Z-R (1972) - V6 | 2393ccm, 165pk | #42 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale Bertone (1962) |
Maserati motor 47507-3033 | #39 Alfa Romeo 2600 Sprint (1963) - V6 | 2584ccm, 145pk | C11 Bentley 35 L Parkward Sports Saloon (1934) C6 Roll Royce Phantom I Breuster Regent (1928) C3 Laurin & Klement Škoda 110 (1925) C2 Chalmers 35 C (1920) C1 Rolls Royce Silver Ghost (1914) |
#49 Thurner RS-R (1971) - 1280ccm, 103pk Het hier getoonde voertuig stond 17 jaar lang in een stilgelegde turffabrief. In 2012 werd begonnen aan de omvangrijke restauratie, waarbij zoveel mogelijk originele onderdelen werd behouden. Er werden van dit model slechts 3 exemplaren gebouwd. Als basis diende de NSU 1200 C chassisbodeum, waarin aan de achterzijde de NSU TT motor werd gemonteerd. | C34 Borgward Isabella TS Coupé Cabriolet (1959) - 1483ccm, 75pk Uitgeleverd in 1959, vond men de auto in 1979 in bijzondere slechte conditie terug in -jawel- een schuur. Na een 5 jaar durende restauratie werd de auto in 1983 weer toegelaten om vervolgens in 1986 door een brand weer voor een goot deel verwoest te worden. Tussen 1986 en 2008 werd vergeefs een restauratie geprobeerd. Een speciaal bedrijf gelukte het tussen 2008 en 2010 de auto volledig nieuw op te bouwen. | C16 Buick Opera Coupé 40 series (1937) - V8 | 4000ccm, 110pk |
C2 Chalmers 35 C (1920) - V6 | 3975ccm, 45pk Het hier getoonde voortuig werd in 1940 in een schuur in Pennsylvania weggezet om in 2008 weer te worden ontdekt. Bij dit ongewone Chalmers model uit 1920 5-passagiers model zijn alle delen volledig functioneel en werken perfect. | Rijtjes Porsches in de tuin... Nu van achteren naar voren: Porsche 911 S Targa | Soft Window Porsche 911 S Targa | Soft Window Porsche 911 S Coupé Porsche 912 - 6 Porsche 911 Coupé Porsche 912 Porsche 911 | Rijtjes Porsches in de tuin... Nu van achteren naar voren: Porsche 911 S Targa | Soft Window Porsche 911 S Targa | Soft Window Porsche 911 S Coupé Porsche 912 - 6 Porsche 911 Coupé Porsche 912 Porsche 911 |
Messerschmitt KR 200 Super (1960) | Porsche, heel diep verstopt in een schuur gevonden... Porsche 356 Alaska (1956) | Logo Wanderer W11 Pullman Landaulet (1929) - V6 | 2540ccm, 50pk |
Rennerskwartie van het Kasteel, vanaf de rondgang eerste etage... | C10 Peugeot Eclipse (1934) Deze Cabriolet was zijn tijd ver vooruit... | Rennerskwartie van het Kasteel, vanaf de rondgang eerste etage... |
In vol ornaat bij zijn auto. Hij wilde liever niet op de foto ()... | Een der leden van de keurende juryleden... | Een der leden van de keurende juryleden... |
Nogmaals de Chalmers 35 C (1920) - V6 | 3975ccm, 45pk, nu met de motorkap open... Ongerestaureerd en in originele staat ! |
bottom of page