top of page
/ mille miglia - italia: brescia - rome - brescia (siena) - 10 -
#25 Bugatti T35 A (1925) - Luigi Carlini & Raymond Jennings (CH). V8 in lijn - 1991ccm - 80pk - 165km/uur | #21 Bugatti T23 (1925) - Vasily Lantsov (B) & Eleonora Laqueur (NL). V4 - 1496ccm - 40 pk - 130km/uur | #266 Jaguar XK 120 OTS (1951) - Gregory & Karin Johnston (GB). OTS betekent "Open Two Seater". |
---|---|---|
#1 O.M. 665 Sport Superba 2000 (1927) - Giuliano Canè & Lucia Galliani (I). Traditioneel start een O.M. eerst in de Mille Miglia. De rijder is een nummer 1: in feite heeft niemand zo veel gewonnen als hij in de wereld van racerij. Giuliano Canè zal de via Veneziaals eerste verlaten samen met zijn vrouw Lucia Galliani. | #28 Bugatti T37 (1926) - Daniele Turresi (I) & Massimiliano Girardo (CH) | #230 Giaur Taraschi 750 Sport (1951) - #264 Porsche 356 1500 Super (1952) - #246 Siata Daina GS Stabilimente Farina (1952) - #198 Healy 2400 Silverstone D-Type (1949) - #224 Aston Martin DB 2 Vantage (1951) - #243 Jaguar XK 120 OTS Roadster (1952) |
#42 Mercedes-Benz 710 SSK (1928) - Wilfried Porth & Roland Asch (D). Een identiek model aan deze, heeft deelgenomen aan de Mille Miglia 1930 met Caracciola-Werner en eindigde op de tweede plaats. In feite, de opdracht die Mercedes had toevertrouwd aan het raceteam was om een technische test van de route uit te voeren, voor de reeds geplande deelname van het volgend jaar, die succesvol was met een SSKL. | #44 Alfa Romeo 6 1500 MM (1928) - Massimo Amenduni Gresele & Fabrizio Vicari (I) #38 Amilcar GCSS (1927) Alessandro Menehini & Marino Gobbi (I) - blauw #55 Bugatti T40 (1929) - Daniel Andres Erejomovich & Gustavo Llanos (RA) | 20170520_130009-01393.jpg#37 B.N.C. S27 Monza (1927) - Giovanni Luca Murra & Massimo Destro Castaniti (I). De BNC Monza nam destijds deel aan alle grote wedstrijden, zoals Le Mans, de Targa Florio, enz. Hij was ingeschreven bij de Mille Miglia in 1929, is aanwezig bij de start, maar er is geen wedstrijd… |
#69 Bugatti T43 Gran'Sport (1930) - Oskar Meier (CH) & Katerine Batouskova (I). Het 43 model werd gerealiseerd op basis van de ervaring van de T35 B: een straatauto met mechanica van een raceauto. In 1927 was het één van de paar “Touring cars” die in staat waren een snelheid van 170 km/uur te bereiken. Gezien zijn prestaties, bevredigende ontwerp oplossingen en een goede prijs, werd het beschouwd als een van de auto’s die het concept van superauto introduceerde. | #62 Alfa Romeo 6C 1750 SS (1929) - Luigi Cippitelli & Pietro Troia (I) | #62 Alfa Romeo 6C 1750 SS (1929) - Luigi Cippitelli & Pietro Troia (I) |
#121 Lagonda M45 Rapide (1935) - Geert van de Velde & Nicole Paulus (NL) | #74 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport (1931) - Andrea Vesco & Andrea Guerini (I). Nummers in de hand behoeft geen presentatie: winnaars een jaar geleden, triomfantelijk op de laatste vier Gran Premi Nuvolari en de laatste vijf edities van de Terre di Canossa, hebben Andrea Vesco en Andrea Guerini een niveau van absolute topkwaliteit bereikt, die hen tot favorieten maakt in deze editie, waar zij ongetwijfeld voor prolongatie gaan. #138 S.S. Jaguar 100 (1937) - Ugo Amodeo & Dario Margaritello (I) | #104 Aston Martin Le Mans (1933) - Tarek Mahmoud (RL) & Gregoire Audi (I) |
#187 Porsche 356 1500 (1953) - Daan van der ley & Freek Janssen (NL). De 356 was de eerste Porsche, geproduceerd met behulp van de naam van de beroemde ingenieur Ferdinand Porsche, die een aantal van de mooiste Mercedessen in de jaren 1920 en 1930 ontwierp en het Volkswagenproject lanceerde. Zijn eerste creatie, met het chassis ontworpen door zijn zoon Ferry, was gebaseerd op de Volkswagen Kever. Misschien doet dit enkele eigenaren wel een beetje zeer...? | #34 Chrysler 72 Sport (1927) - Mario Passanante & Raffaelle Alessandrini (I). In 1928 werd de Chrysler 72 vervangen door het model 70, een gemiddelde wagen geproduceerd door Chrysler vanaf 1927. In 1930 werd de naam veranderd in Chrysler 75. De auto V6 motor in lijn met 3582ccm, die (slechts) 68pk afgaf. Hij had een 3-versnellingsbak met een droge koppeling en hydraulische remmen op alle vier de wielen. | #99 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport (1933) - Martin Gruss & Michel Brogard (USA) |
#170 Cisitalia 202 S MM Spider Nuvolari (1947) - Ton Ottevanger & T. Ottevanger-Littooy (NL) | #190 Veritas RS (1949) - Adolphus Leonardus Jans & Lars Andreas Jans (NL). V6 in lijn - 1971ccm - 100pk - 205km/uur ! | #176 Gilco Mariani Fiat 1100 Sport (1948) - Michele Cibaldi & Andrea Costa (I). Agile auto met "torpedo" carrosserie is een unieke exemplaar -in deze editie van de Mille Miglia net als in vele andere heropvoeringen- bestuurd door de Bresciaanse deelnemer Michele Cibaldi. De motor van deze auto -met speciale carrosserie maakt ‘m zeer gelijkwaardig aan een circuit single-seater- is de FIAT 1100, referentiepunt voor veel monteurs, meer dan voldoende ontwikkeld door Stanguellini. |
#262 Ermini Fiat 1100/103 (1952) - Roberto Cerè (I) & Antonia Damijandis (HR) | #236 Mercedes-Benz 300 SL Coupé (955) - Maria Bussolati Bonera& Walter Benzoni (I) - Gelet op het feit dat het twee mooie vrouwen zijn, zal de tweede naam wel niet kloppen...! | #435 Mercedes-Benz 300 SL Coupé W 198 (1956) - Pierre Mellinger (CH) & Tommaso Gelmini (I) |
#235 Healey 2400 Silverstone E-Type (1950) - Luca Pascolini (I) & Joseph Bastianich (USA) | #284 O.S.C.A. MT4 1450 2AD (1953) - Ananda Covindassamy (F) & Ranga Covindassamy (USA) | #203 Ferrari 265/340 America Scaglietti (1950) - Andreas & Nathalie Pohl (D) |
#240 Jaguar XK 120 OTS Lightweight (1952) - John Houghtaling (USA) & Volkert Struycken (NL) | #307 Fiat 8V (1952) - Antonio Rossi & Ruby Briani (I) | #164 Fiat 508 C Berlinetta Ala D'Oro (1947) - Paul Ockers & Lorenzo Lenarduzzi (NL) |
#336 Ferrari 250 GT Europa (1954) - Remon Leonard Vos & Roman Hendrik Jung (CZ) | #326 Maserati A6 GCS/53 Fantuzzi (1954) - Mario Boglioli & Enrica Pezzia (I) #197 Fiat Mor & Sca 500 Sport (Ronald Brouwer & Jack Gosseling (NL). Beginnend met een FIAT 500 C "Topolino" chassis bouwde Davide Boccardi uit Brescia dit bescheiden Sportmodel met de bedoeling om deel te nemen aan Mille Miglia in 1949. Het chassis was lichter en de geïnstalleerde motor was uit een FIAT 500 A met SIATA kop… | #357 Maserati A6 G 54 Berlinetta Zagato (1955) - Matthias Doerfler & Johanna Niedere (D) |
#394 A.C. "Auto Carries Ltd" Ace (1955) - Mark & Nicola Aldridge (GB). Deze ACE met een AC-motor werd in februari 1955 gekocht door de heer Bruno Ferrari in Londen. Het startte al snel een goede sportleven op de Engelse circuits, met een uitzondering: op 29 April verscheen Bruno Ferrari met zijn ACE in Brescia, om deel te nemen aan de Mille Miglia in de categorie: "Sport auto's met een maximale prijs"... Voor Pescare moest Bruno Ferrari opgeven...! | #376 Mercedes-Benz 300 SL Coupé W 198 Leichtbau (1955) - Adrian Gattiker (CH) & Oliver Sellnick (D) | #302 Fiat 8V (1963) Sabine Goethals & Sylvie de Meuleneere (B). Deze beroemde Berlinetta uit het Turijnse huis nam deel aan de snelle Mille Miglia van 1953 en 1954, toen het werd bestuurd door de coureur uit Cremona: Vincenzo Auricchio, de overbekende producent van zuivelproducten. #407 Porsche 550 Spyder RS (1955) - Wim van Gierdegom & Tom de Gres (B). 4V Boxer - 1498ccm - 110pk - 210km/uur ! |
#420 Ferrari 250 GT Boano ( 1956) - Jaqueline Pohl & Thomas Fischer (D) |
bottom of page