top of page

/ mille miglia - italia: brescia - rome - brescia (fiera)                            - 3 - 

Mille Miglia 2017 - Menu

#177 Cisitalia 202 S MM Spider Nuvolari (1948) - Mark Cooper & Andrew Gandon (GB). Deze typische sportauto -net als veel van die jaren- is een uniek model, gebouwd in opdracht van een autocoureur. In dit geval Gustavo Laureati wilde de auto benoemen met de Fiat-initialen, die de mecaniciens en de familienaam ter beschikking stelden. Het chassis is de klassieke buisvormige Gil Co terwijl de klassieke techniek werd gebruikt, zoals voor de meeste sporten in die jaren, van de FIAT 1100 S één.

#402 O.S.C.A. MT4 1450 2AD (1955) - Rik Ruebens & Silvie Dekien (B)

#443 Kurtis Chrysler 500X "Caballo II" - Theo & Patrick Bean (USA). Deze Kurtis 500 X is de enige Amerikaanse speciaal gebouwde racewagen om te concurreren in de Mille Miglia. Het is bekend als Caballo II omdat hij is afgeleid van de Caballo Hierro (Ijzeren Paard), die met de piloten Ak Miller en Doug Harrison deel nam aan de 1954 editie van de Carrera Panamericana. Miller bestelde de auto voor de Mexicaanse race, maar toen dat niet doorging richtte hij zich op de Mille Miglia...

#214 Ferrari 166 MM Barchetta Touring (1950) - Robert & Patricia Margherita van Zyl (ZA). Een van de meest glorieuze modellen van de geschiedenis van het Paard en van autorijden. Voorbereid voor het 1949 sportseizoen, draagt het de acroniem MM, om de overwinning van de 1948 editie te vieren met Biondetti in de 166 S. Hij won alles: in zijn palmares stond hij bij de 24 uur van Le Mans, met Chinetti de Targa Florio en de Mille Miglia van 1949 (beide met Clemente Biondetti).

#164 Fiat 508 C Berlinetta Ala D'Oro (1947) - Paul Ockers & Lorenzo Lenarduzzi (NL). De Alaior d'Oro met Reggio Emilia carrosserie (gespecialiseerd in aluminium carrosserie) werd geboren uit een initiatief van Franco Bertani, een goede coureur en Italiaans kampioen van de klasse 1100 in 1938. Dit exemplaar -met een oorspronkelijke hardtop body- beschikt over de klassieke Fiat 1100-mechanica. Met Alberico Cacciari achter het stuur nam zij deel aan de Mille Miglia in 1947, maar finishte niet...

#258 F.L. Fiat Laureati 1100 Prototipo Sport (1952) - Paolo Nolli & Alberto Orioli (I)

#258 F.L. Fiat Laureati 1100 Prototipo Sport (1952) - Paolo Nolli & Alberto Orioli (I) - detail uitlaatsysteem. Deze typische sportauto -net als veel van die jaren- is een uniek model, gebouwd in opdracht van een autocoureur. In dit geval Gustavo Laureati wilde de auto benoemen met de Fiat-initialen, die de mecaniciens en de familienaam ter beschikking stelden. Het chassis is de klassieke buisvormige Gil Co terwijl de klassieke techniek werd gebruikt, zoals voor de meeste sporten in die jaren,

#421 Studebaker Golden Hawk (1956) - John & Teunis Bernt (NL). 5179ccm V8 met 275pk en een top van 201km/uur, hetgeen behoorlijk is gezien zijn gewicht...

#140 BMW 328 Coupé (1937) - Massimon & Lapo Ermini (I)

#301 Oldsmobile 88 (1953) Niel Borum & Christian Daluiso (DK)

#136 BMW 328 "Berlin - Rome"(1937) - Ian Robertson & Jodie Kidd (GB)

#42 Mercedes-Benz 710 SSK (1928) - Wilfries Porth & Roland Asch (D)

#337 Autobleu 750 (1954) - Mark Thieme & Toine van Ooijen (NL) - Nadat zij enkele kleine coupés op basis van de Renault 4CV hadden gebouwd, besloten Maurice Mestivier en Roger Lepeytre -aandeelhouders van de Autobleu- om een auto te bouwen om deel te nemen aan de Mille Miglia. De twee waren de eigenaren van een Parijse onderneming gespecialiseerd in het maken kits voor de Renault 4CV/BHP. Dank zij dit systeem -gemaakt in samenwerking met Carlo Abarth- voldeden deze racers uitstekend !

#399 Ferrari 250 GT Europa (1955) Paul F. & Olivier Schouwenburg (NL)

#345 Mercedes-Benz 300 SL W 194 Prototype (1952) - Toto Wolff (A) & Aldo Costa (I). Rechtstreeks vanuit het Mercedes-Benz Museum van Stoccarda rijdt een stukje autogeschiedenis weer mee in de Mille Miglia, precies 46 jaar na de eerste keer. Na de oorlog -in het begin van de jaren vijftig- keerde Mercedes terug naar racerij dankzij de inspanningen van de voormalige teambaas Alfred Neubauer.

#320 Ferrari 500 Mondial Spider Pinin Farina (1958) - The Jr. & Ann Bean (USA)

#112 Fiat 509 CS Ballila Sport Special (1934) - Marc Lenert & Paul Welbes (L)

#400 Porsche 550 Spyder RS (1955) - Philip Cracco & Peter Gitsels (B)

#95 Alfa Romeo 8C 2300 Monza - William H. & Adam S. Binnie (USA), op de Via XXIV Maggo voor entree op de Piazza della Vittoria, waar de auto's worden gezegeld.

Free magazine - mooie glimlacht - strakke broek - hoge hakken - scherpe tong - echte Italiaanse...!

#297 Ferrari 250 Mille Miglia Spider Vignale (1953) - Marcello Gavo & Piero Pissavini (I). Deze 250 MM is uitgerust met een 3Ltr V12 die 240pk levert en voor een top zorgt van 240km/uur. De auto heeft een rijke geschiedenis en de tweede eigenaar veranderde het originele koetswerk naar een Morelli body. Derde eigenaar was de beroemde viervoudig Mille winnaar Clemente Biondetti… In ’57 ging de auto naar Amerika… en dat is altijd jammer!

#164 Fiat 508 C Berlinetta Ala D'Oro (1947) - Paul Ockers & Lorenzo Lenarduzzi (NL). De Alaior d'Oro met Reggio Emilia carrosserie (gespecialiseerd in aluminium carrosserie) werd geboren uit een initiatief van Franco Bertani, een goede coureur en Italiaans kampioen van de klasse 1100 in 1938. Dit exemplaar -met een oorspronkelijke hardtop body- beschikt over de klassieke Fiat 1100-mechanica. Met Alberico Cacciari achter het stuur nam zij deel aan de Mille Miglia in 1947, maar finishte niet...

#292 O.S.C.A. MT4 1500 2AD (1953) - Hidemoto Kimura & Tetsu Kurosawa (J)

#71 Alfa Romeo 6C 1750 GT Zagato (1931) - Arnoldus & Jayjay van Gerwen (NL)

#297 Ferrari 250 Mille Miglia Spider Vignale (1953) - Marcello Gavo & Piero Pissavini (I). Deze 250 MM is uitgerust met een 3Ltr V12 die 240pk levert en voor een top zorgt van 240km/uur. De auto heeft een rijke geschiedenis en de tweede eigenaar veranderde het originele koetswerk naar een Morelli body. Derde eigenaar was de beroemde viervoudig Mille winnaar Clemente Biondetti… In ’57 ging de auto naar Amerika… en dat is altijd jammer!

Polizia Municipale Brescia...

#161 Fiat 1100 S Berlinetta "Gobbone" (1948) - Tom Vandekerckhove & Riet de Vos (B)

Fotograaf aan 't werk...!

"Ik ben best interessant.. - ik heb een magazine"!

GUEST HERR (met de hand bijgeschreven) Gbattista... leuk vest!

"If I had a rich man..." Ladiediedeldiedeldom... if I....

Outfit man van het bruiloftstel...

Outfit vrouw bruiloftstel...

Lagonda

...!

Indiaanse... teveel vredespijpen...!

bottom of page