top of page
/ techno classica - motorshow in essen (d) - 1 -
Ferrari Dino 246 F1 (1958) Onderdeel van de Speciale Show van S.I.H.A. "The Golden Fifties". Deze Formule 1 Dino uit 1958 is gebaseerd op de Dino 156 F2 en gebruikte hiervan het chassis en mechanische onderdelen. Tot het eind van de jaren zestig was de wagen onderhevig aan vele aanpassingen en veranderen in de technische details, zoals schijfremmen en inhoud vergroting van 2,1 naar 2,4ltr. De Dino is met een V6 uitgerust, die 280 pk levert. | Porsche 356 Pre A Coupé 1500cc type 546 Deelnemer Mille Miglia 2011, 2012 Vredestein Sprint Classic Mille Miglia Limited Edition 165 HR 15 86H | Laverda 750 MFC (1974) Serie III #168 - volledig gerestaureerd |
---|---|---|
Peugeot 402 Legere Deze Peugeot was destijds een ruime familie auto, die werd geproduceerd van 1937 tot 1942 en was de opvolger van de 401. In vol ornaat kun je niet om de uiterlijke vergelijking met de "Lelijke Eend van Citroën" heen. Direct na de oorlog was er veel vraag naar kleinere auto's. Hier speelde Peugeot handig op in met de 202 en 203 modellen... | Maserati A6GCS #2082 (1953) 2ltr 6-R - 152pk (109km/uur) De A6GCS was een bijzonder succesvolle wagen voor privérijders. De wagen in 1953 en 1954 niet te verslaan en nam deel in talloze Racesevenementen, zoals de legendarische Mille Miglia (in 2017 van 18 t/m 21 mei). Dit type bewees een makkelijk en licht te rijden wagen te zijn en kon ook door de minder getalenteerde Maserati klanten goed worden beheerst... Er werden er totaal 61 gebouwd... | Laverda 750 MFC (1974) |
Alfa Romeo | Maserati MC12 (2005) De auto is geënt op basis van de Ferrari Enzo en ontwikkeld voor het FIA GT-kampioenschap. Volgens de officiële regels van de FIA moet een deelnemende auto gebaseerd zijn op een straatlegale auto waarvan minimaal 25 stuks geproduceerd zijn. Er totaal werden totaal 50 stuks gebouwd. | Maserati MC12 (2005) De auto is geënt op basis van de Ferrari Enzo en ontwikkeld voor het FIA GT-kampioenschap. Volgens de officiële regels van de FIA moet een deelnemende auto gebaseerd zijn op een straatlegale auto waarvan minimaal 25 stuks geproduceerd zijn. Er totaal werden totaal 50 stuks gebouwd. |
Maserati MC12 (2005) De auto is geënt op basis van de Ferrari Enzo en ontwikkeld voor het FIA GT-kampioenschap. Volgens de officiële regels van de FIA moet een deelnemende auto gebaseerd zijn op een straatlegale auto waarvan minimaal 25 stuks geproduceerd zijn. Er totaal werden totaal 50 stuks gebouwd. | Ferrari F512 M (1996) | Maserati Ghibli S5 Spyder Ghia (1971) |
Porsche | Porsche | Ferrari 365 GT4 Daytona (1971) 4390ccm V12 - 352pk 19.500km Voor € 850.000,00 wisselt deze Daytona van eigenaar... |
Fiat Ghia 1500 GT (1967) 1500ccm - 68pk De auto is "schroefje voor schroefje" -inclusief de gehele motor- uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. De chromen onderdelen zijn opnieuw verchroomd. Het interieur compleet vervangen. | Ferrari 348 TS (1991) | Fiat 500 Giardiniera (1962) |
Moto Bianchi 500 Super sport (1934) | Alfa Romeo Giulietta SS Spint Speciale (1961) Een pracht exemplaar voor € 185.000,00 | Ferrari 458 Speciale V8 4497ccm - 625pk |
Moto Guzzi California II | Rally | Rally |
Bugatti T37 A | Opel | Ford OSI 20M TS 2300 S (1967) 2,3ltr V6 108pk |
Lamborghini (2009) 4,1ltr - 700pk = € 350.000,00 | Ferrari 360 GT #F131GT*2028* Voormalig lid van het JMB Giesse Team in de FIA N-GT kampioenschap 2000. Een aangepaste Challenge auto. | Ferrari 458 Challenge EVO #193876 |
Maserati 300S #3059 (1955) 3000ccm - 6-R - 245pk (270km/uur) Het type Maserati dat zich in zeer korte tijd beweest als bijzondere racewagen en geldt heden ten dage nog steeds als een van de beste en mooiste racewagens uit de 50'er jaren. Met prominente coureurs als Fangio, Moss, Schell, Shelby, Gregory en Musso werden talloze overwinningen behaald.... |
bottom of page