Lamborghini Sián FKP 37
Lamborghini Sián FKP 37, volgens autowereld.be de eerste hybride supersportwagen van de stierenfokker uit Sant'Agata Bolognese.
De Sián staat op de technische basis van de Lamborghini Aventador, waarvan hij ook de 6,5 liter-krachtbron leent.
De atmosferische V12 krijgt de mildhybride hulp van een 48-voltsysteem, dat 34 pk toevoegt via een in de versnellingsbak geïntegreerde elektromotor. | Lamborghini Sián FKP 37
Zoek niet naar een extra accupakket, want de Lamborghini Sián maakt gebruik van supercondensators om de elektrische energie op te slaan. Dat zorgt ervoor dat het gewicht beperkt blijft tot 1.620 kilogram. | Lamborghini Sián FKP 37
Het hybride aandrijfgeheel van de Lamborghini Sián ontwikkelt een systeemvermogen van 820 pk, toch 50 pk
meer dan de Aventador SVJ. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt niet meer dan 2,8 seconden en de topsnelheid bedraagt 350 km/u. |
---|
Lamborghini Sián FKP 37
De Italiaanse constructeur beperkt de oplage tot 63 exemplaren en vraagt er 3,3 miljoen euro per stuk voor.
Op het Autosalon van Frankfurt kwam de Lamborghini Sián met het achtervoegsel "FKP 37", een hommage aan
Ferdinand Karl Piëch. De voormalige voorzitter van de VW-groep werd geboren in 1937 en overleed eerder dit jaar. | Porsche Taycan Turbo S
De Taycan is - gewapend met zijn innovatieve totaalconcept - klaar voor de toekomst.
Hij wordt beïnvloed door de karakteristieken, die altijd essentieel voor elke Porsche zijn geweest: pure emotie, expressief, tijdloos en maximaal rijplezier. | Mercedes-Benz Vision EQS
De VISION EQS is een eerste mijlpaal op de weg naar een CO₂-neutrale mobiliteit van de toekomst. Mercedes-Benz heeft altijd gestaan voor technische innovatie, verantwoordelijkheid en fascinatie.
En duurzaamheid is nu een integraal onderdeel van de merkfilosofie. De MB Vision EQS voldoet hiermee aan al deze ambities, en geeft een kijkje op de toekomst van grote, elektrische saloons van het exclusieve merk. |
---|
Mercedes-Benz Vision EQS
De VISION EQS is een eerste mijlpaal op de weg naar een CO₂-neutrale mobiliteit van de toekomst. Mercedes-Benz heeft altijd gestaan voor technische innovatie, verantwoordelijkheid en fascinatie.
En duurzaamheid is nu een integraal onderdeel van de merkfilosofie. De MB Vision EQS voldoet hiermee aan al deze ambities, en geeft een kijkje op de toekomst van grote, elektrische saloons van het exclusieve merk. | Mercedes-Benz Vision EQS
De VISION EQS is een eerste mijlpaal op de weg naar een CO₂-neutrale mobiliteit van de toekomst. Mercedes-Benz heeft altijd gestaan voor technische innovatie, verantwoordelijkheid en fascinatie.
En duurzaamheid is nu een integraal onderdeel van de merkfilosofie. De MB Vision EQS voldoet hiermee aan al deze ambities, en geeft een kijkje op de toekomst van grote, elektrische saloons van het exclusieve merk. | Mercedes-Benz EQ Silver Arrow
De EQ Silver Arrow - inmiddels alweer een jaar geleden onthuld - wordt gevormd door de avant-garde, verschillende esthetiek van progressieve Luxe.
Dit vloeit voort uit de combinatie van een tot op heden onbekende schoonheid, de onvermijdelijke botsing van digitale en analoge elementen, evenals de naadloze samenvoeging van intuïtief en fysieke ontwerp. |
---|
Artega Karo, waarin met gemak een BMW Isetta gezien kan worden.
De auto-soap Microlino tegen Artega gaat de volgende dramatische acte in. Ondanks een gerechtelijk verbod de Artega op de IAA 2019 (tot en met 22 September) te tonen. wordt de Microlino kloon "Karo" tóch geshowd...
Door het gerechtelijke bevel kan een hoge boete worden opgelegd ! | Frankfurter Messe Turm - Friedrich-Ebert-Anlage
Foto genomen van de "Am Dammgraben" - tussen de Messe hallen 3 en 4 ri oosten... | Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet (1971) - 1 van 49 gebouwde exemplaren en ook bekend als W100.
De auto, met zijn ultieme luxe en comfort - zoals verstelbare luchtvering, een hydraulisch systeem dat ramen, dakraam, achterklep, stoelen en evt. het cabrio-dak boven de achterpassagiers (landaulet) kon laten bewegen - was bijzonder geliefd bij staatshoofden en dictators.
Hierbij te denken aan bijv. Tito, Hoxha, Ferdinand Marcos, Saddam Hoessein, Nicolae Ceaușescu en Idi Amin... |
---|
Bugatti T13 Brescia (1923)
Verder zien we nog véél meer fraais, zoals de Bugatti "Tank" T32, de gestroomlijnde racer eveneens uit 1923.
Geheel rechts de Bugatti T57 - naast de latere varianten Atlantic en Atalante - een geheel nieuw ontwerp, gemaakt door Jean Bugatti, zoon van de stichter Ettore.
Types van de 57s en haar varianten werden gebouwd van 1934 tot 1940, met een totaal van 710 exemplaren. | Bugatti T41 Royale (1927)
De Bugatti Type 41, beter bekend als Royale, is een grote zeer luxe auto gebouwd van 1927 tot 1933 met een lengte van 6,4mtr.
Hij weegt ongeveer 3175kg en maakt gebruik van een 12,763 liter motor.
Ter vergelijking, tegen de moderne Rolls-Royce Phantom (geproduceerd vanaf 2003 verder), de Royale is ongeveer 20% langer, en meer dan 25% zwaarder. Dit maakt de Royale een van de grootste auto's in de wereld. | Bugatti T41 Royale (1927)
Ettore Buggati had zo gedacht een 25 exemplaren van deze bijzondere koninklijke luxueuze auto's te bouwen en ze te verkopen aan de Koningshuizen en adel in Europa.
Helaas kochten deze royalties na de grote depressie niet in dergelijke getale deze luxe limousines en uiteindelijk werden er slechts 7 van deze schoonheden gebouwd.
Hiervan zijn er nog 6 "in leven" en 1 werd vernietigd... |
---|