top of page
/ inter classics - expo brussel (b) - 8 / 8 -
Mercedes-Benz 170 Cabriolet | 5de editie Inter Classics - Expo Brussel (B) Gehouden van 15 t/m 17 november - dit jaar voor de vijfde keer op rij - heeft de Inter Classics te Brussel zijn bestaansrecht, naast Maastricht meer dan bewezen. En wat overblijft of nog een keer langs komt... mag ook gezien worden. 5 a 6 uur foto's schieten en 't is om voor je er erg in hebt... Op naar Maastricht...!! Impressie: Henk J. Brouwer & Tjalle Beumer Foto's: 41 | Lancia Stratos Gr. IV |
---|---|---|
Artgalerie | Giannini Dagrada | Chevrolet Corvette C1 (1961) |
Rolls-Royce Phantom II Continental Vanden Plas (1934) | Jaguar Special D-Type (1958) | Bentley 3 Litre Freestone & Webb *SR1413* (1926) |
BMW Motorfiets | Schelby Cobra 289 FIA CSX 2000, Sebrin edition | Münch 4 1200 |
DB (Deutsch and Bonnet's) HBR5 (1957) | DB (Deutsch and Bonnet's) HBR5 (1957) | Fiat 50o C (1950) |
Bentley 3,5 Litre Sports (1934) | Fiat 6C 1500 Touring (1937) | Fiat 6C 1500 Touring (1937) |
Fiat 6C 1500 Touring (1937) | Fiat 6C 1500 Touring (1937) | Rolls-Royce Phantom II Continental Vanden Plas (1934) |
George Irat 4A8 Cabriolet (1925) | Ferrari 250 GT 2+2 (1961) | Peugeot 403 Decapotable (1957) |
1988-90 Peerless GTP Corvette Lola-Chassised IMSA/Group C Racing Coupe Laatste van de 7 gebrouwde exemplaren met V8 motor. Le Mans geschiedenis in 1990. V8, 10Ltr 900pk !! | Nissan GT-R Nismo GT3 | Chevrolet Corvette C7-R - Leenders, Ickx, Kuppens, Ambrosio, Delcour |
De Tomaso Pantera GT5-S (1988) | Auburn 851 Super Charged Roadster (1936) | Bugatti T43 Grand Sport (1931) - ex-Prince Leopold |
Alfa Romeo 1900C SS Touring Series II (1954) | Pegaso Z-102 (1951) Bij de Pegaso Z-102 werd alles in eigen huis geproduceerd, op het design na. Wat de auto zo mooi maakte is, dat Pegaso het designhuis Carrozzeria Touring inhuurde voor een aantal prototypen... Touring maakte een nieuw ontwerp, waarbij de grille werd vervangen door een tweedelig kruis en de auto werd verlaagd. De twee mistlampen werden anders gemonteerd. | Pegaso Z-102 (1951) De Z-102 had een 2,5 liter motor zoals gebruikt in de prototypes, maar later kwamen hier een 2,8 en 3,2 liter motor bij, waarbij de pk's varieerden tussen de 175pk en een whopping 360pk... De topsnelheid van de krachtigste versie lag hiermee op de 149km/uur en het was in 1953 de snelste productie-auto ter wereld, waarbij zelfs Ferrari moest afhaken... |
Jaguar XK 140 Ghia 91955) Deze XK 140 is ontworpen en gebouwd door designbureau Ghia, in opdracht van Jaguar Libanon. Een Jaguar met een Italiaans tintje en een uniek model waarvan het design is ontworpen door Giovanni Savonnuzzi. Van dit ontwerp zijn slechts 3 stuks gebouwd, op het onderstel van een XK 140, waarvan er nog 2 "in leven" zijn: 1in de VS en deze - geregistreerd in België...! | Jaguar XK 140 Ghia 91955) Deze XK 140 is ontworpen en gebouwd door designbureau Ghia, in opdracht van Jaguar Libanon. Een Jaguar met een Italiaans tintje en een uniek model waarvan het design is ontworpen door Giovanni Savonnuzzi. Van dit ontwerp zijn slechts 3 stuks gebouwd, op het onderstel van een XK 140, waarvan er nog 2 "in leven" zijn: 1in de VS en deze - geregistreerd in België...! | Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Zagato (1955) - Onderdeel Zagato thema De 6C 1750 Gran Sport is met zijn Zagato carosserie uit 1932 een van de vele juweeltjes uit de inmiddels legendarische 6C serie. Hte sportieve model was een groot succes bij een aantal grote race evenementen. Zo won het model destijds de Grand Prixs van België, Spanje, Tunis en Monza. Het model wordt wel beschouwd als één van de populairste modellen uit de geschiedenis van het merk... |
Fiat 8V Zagato 91955) Tussen 1952 en 1954 produceerde Fiat in totaal zo'n 114 chassis van deze sportwagen. Voor 34 van deze wagen bouwde Fiat de carrosserie zelf, terwijl voor de andere chassis werden afgewerkt door de meest gerenommeerde carrosseriebouwers uit die tijd. Dertig kwamen er terecht bij Zagato. Deze waren niet allemaal hetzelfde. | Fiat 8V Zagato 91955) Tussen 1952 en 1954 produceerde Fiat in totaal zo'n 114 chassis van deze sportwagen. Voor 34 van deze wagen bouwde Fiat de carrosserie zelf, terwijl voor de andere chassis werden afgewerkt door de meest gerenommeerde carrosseriebouwers uit die tijd. Dertig kwamen er terecht bij Zagato. Deze waren niet allemaal hetzelfde. | Fiat 8V Zagato 91955) Tussen 1952 en 1954 produceerde Fiat in totaal zo'n 114 chassis van deze sportwagen. Voor 34 van deze wagen bouwde Fiat de carrosserie zelf, terwijl voor de andere chassis werden afgewerkt door de meest gerenommeerde carrosseriebouwers uit die tijd. Dertig kwamen er terecht bij Zagato. Deze waren niet allemaal hetzelfde. |
Kenmerkend voor de Expo Brussel... | Voorgevel van de Expo waar al dit moois stond uitgestald... |
bottom of page