top of page
Mercedes-Benz 300D Convertible (1952) | Metropole Duten - Klassieke autobeleving en meer Unieke autocollectie welke u kunt bezichtigen. Klassieke, vintage en antieke cars. Catering mogelijkheden in diverse zalen. Kwalitatief, smaakvol en sfeervol geserveerd. Authentieke sfeervolle bar en gezellige disilleerderij waarheen heerlijke drankjes geserveerd worden. (Enkele) teksten courtesy Metropole Druten (NL) Foto's: 41 Galerie 2 / 6 Impressie: Henk J. Brouwer & Tjalle Beumer | Mercedes-Benz 300D Convertible (1953) - meer dan 45 jaar ondergebracht in dezelfde collectie |
---|---|---|
Mercedes-Benz 300D Convertible (1953) - meer dan 45 jaar ondergebracht in dezelfde collectie | Ferrari 250 GT Coupé (1960) - Auto geclassificeerd door Ferrari Classiche | Mercedes-Benz 300D Convertible (1953) Meer dan 45 jaar ondergebracht in dezelfde collectie |
Alfa Romeo 1900 CS Super Sprint Coupé (1955) | 202220_121715-0120 tjbMercedes-Benz 300D Convertible (1953) Meer dan 45 jaar ondergebracht in dezelfde collectie | Rolls Royce Silverghost (1925) Zij werd gebouwd vanaf 1906. De auto was haar tijd ver vooruit en beschikte over de beste technologie die destijds beschikbaar was. Hij was voor zijn tijd bijzonder betrouwbaar en vergde nauwelijks onderhoud. Al snel kreeg deze auto de reputatie de beste auto ter wereld te zijn. Pas in 1925, na 8416 stuks, werd de productie beëindigd. |
Rolls Royce Silverghost (1925) Zij werd gebouwd vanaf 1906. De auto was haar tijd ver vooruit en beschikte over de beste technologie die destijds beschikbaar was. Hij was voor zijn tijd bijzonder betrouwbaar en vergde nauwelijks onderhoud. Al snel kreeg deze auto de reputatie de beste auto ter wereld te zijn. Pas in 1925, na 8416 stuks, werd de productie beëindigd. | Alfa Romeo 1900 CS Super Sprint Coupé (1955) | Mercedes Benz 300D Convertible (1953) |
Body geraamte in draadstaal | Rijte met de Ferrari voorop, beneden in de showroom. Dit stuk is niet het eigenlijke museum en staan voornamelijk stukken voor de verkoop... | Fiat Dino Spider (1968) - Alfra Romeo 2000 Spider (1960) - BMW 502 2.6 de Luxus (1960), gesitueerd voor het Shell kantoortje... |
Opel Rekord 6 Deutsch Cabriolet (1965) Peugeot 404 (1960-1988) Triumpf TR 6 (1970) | MG Mga Twin Cam (1958) - BMW 502 2,6 Luxus (1960) | Citroën 2CV Sahara 4X4 (1964) Zeldzame 2CV 4X4 variant, vierwielaangedreven met een tweede motor, special chasis, versterkte ophanging, bredere velgen en dubbele brandstoftanks... € 93.500,00 // Citroën 2CV hagelnieuw (21km) |
Citroën 2CV Sahara 4X4 )1964) Zeldzame 2CV 4X4 variant, vierwielaangedreven met een tweede motor, special chasis, versterkte ophanging, bredere velgen en dubbele brandstoftanks... € 93.500,00 | Simca 5 Fourgon (1948) De Simca 5 is een kleine Frans-Italiaanse personenauto ontworpen door Fiat – ingenieurs in Turijn . Het werd in Frankrijk geproduceerd en verkocht door Simca . Het was vrijwel identiek aan de Fiat 500 Topolino waarop het was gebaseerd, maar werd voor het eerst gepresenteerd in de nieuwe fabriek van Nanterre , drie maanden eerder dan het Fiat-equivalent op 10 maart 1936. | Porsche Carrera 2.7 (1976) MFI ‘BELGIAN GENDARMERIE’ NARROWBODY TARGA |
Mercedes Benz 300SL Roadster W198 (1958) Tegen het einde van de jaren 1950 waren open tweezitters zo populair dat Mercedes-Benz besloot om de 300 SL (W 198) te bouwen. In het voorjaar van 1957 werd de legendarische “Gullwing” opgevolgd door de 300 SL Roadster, waarmee de sensatie van open rijden naar het assortiment high-performance sportwagens werd gebracht. | Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport (1930) | Jaguar XK150S 3,8 Liter Fastback (1960) Deze XK150S is de beroemde ‘Hartin Fastback’, die in 1962 in opdracht van de eerste eigenaar werd gemaakt. Oorspronkelijk een fixed-head coupé, werd de auto nieuw geleverd aan de Cooden Engineering Co van Cooden Beach, Bexhill-on-Sea, Sussex en geregistreerd door hen op 3 maart 1960. |
Steyr Type 55 Baby (1939) De Steyr 50 is een kleine auto die in 1936 werd uitgebracht door de Oostenrijkse autofabrikant Steyr-Daimler-Puch AG. De gestroomlijnde carrosserie werd door directeur Karl Jenschke goedgekeurd om in 1935 te worden gebouwd, maar in november van datzelfde jaar werd Jenschke als hoofdontwerper in dienst genomen door de Duitse Adler-fabrikant in Frankfurt/Main. Hij werd officieel aan het publiek voorgesteld op de Berlin Motor Show van 1936. | Mille Miglia 2021 #67 Alfa Romeo 6c 1750 GT (1931) Arnoldus Franciscus Van Gerwen/Jan Van Ingem (NL/NL) | Alfa Romeo 6C 2300 Pescare Spider (1934) Geïntroduceerd op de Salon in Milaan in 1934, was de Alfa Romeo 6C 2300 de laatste bloei van een nobele lijn van sportieve modellen die in 1925 was ontstaan met de 6C 1500. De laatste serie was de eerste echte uitdrukking van het blijvende designgenie van Vittorio Jano... |
Derby L1 K4 Cruiser Six Low-Chassis Roadster (1930) | Volkswagen Deluxe (1962) De Volkswagen Samba, in de Verenigde Staten bekend als Sunroof deluxe, was de meest luxe uitvoering van de Volkswagen Typ 2 T1 (Transporter). De Samba werd vanaf 1951 in productie genomen. Oorspronkelijk werden Volkswagenbusjes ingedeeld volgens het aantal ramen dat ze hadden. Het model waar het hier om gaat had 23 ramen. Om onderscheid te maken tussen de gewone 23-ramer en de luxe uitvoering werd de naam Samba bedacht. | Bentley 4.5 Le Mans Sports (1929) De geschiedenis van de auto in de jaren ’30 is niet helemaal duidelijk, hoewel het erop lijkt dat de auto korte tijd in het bezit was van een J.H.P. Glover, toen in 1932 door MR Pease van Leyland Motors, Lancashire, en misschien enige tijd in Noord-Ierland doorgebracht. In 1937 werd het gekocht door Laurie Dalton, op aanbeveling van Johnnie Green, van de showrooms van Ollington Bros in Great Portland Street. |
Porsche 356SC met Sunroof (1964) De Porsche 356 was de eerste auto die Porsche ooit maakte. Het was een lichte, kleine sportwagen waarbij de motor over de achterwielen lag. De 356 werd ontworpen in Gmünd, waar Volkswagen ingenieur Ferdinand Porsche in de Tweede Wereldoorlog naartoe was getrokken. Hij was in de jaren ’30 betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Volkswagen Kever. | Mercedes Benz replica 1e Benz (1892) | Volkswagen 23 Window Samba (1963) De Volkswagen Samba, in de Verenigde Staten bekend als Sunroof deluxe, was de meest luxe uitvoering van de Volkswagen Typ 2 T1 (Transporter). De Samba werd vanaf 1951 in productie genomen. |
Mercedes Benz replica 1e Benz (1892) | Piaggio Ape TL 2T 50cc (1975) De Piaggio Ape, ook wel Vespacar of Ape (Italiaans voor bij, spreek uit als apéé), is een lichte, driewielige bedrijfswagen. De Ape wordt sinds 1948 door de Italiaanse fabrikant Piaggio geleverd en komt hier vooral in de eenpersoonsuitvoering (Ape 50) of tweepersoonsversie (P2 of TM) voor. | Mercedes Simplex 65HP Two Seater Raceabout (1908) |
Onderdeel motor collectie 50030 (1904) | Onderdeel motor collectie 50030 (1904) | Onderdeel motor collectie 50030 (1904) |
Mercedes Benz Black Bear SSK (1929) De Mercedes-Benz SSK is een auto van het merk Mercedes Benz. De SSK staat voor “Super Sport Kurz”. De auto is geïntroduceerd op de autosalon van Genève in 1929. De auto is gebaseerd op de Mercedes-Benz S, waarvan de auto ook het -met 48 cm ingekorte- chassis heeft. Deze auto is de laatste die Ferdinand Porsche voor Mercedes-Benz heeft ontworpen, die Mercedes-Benz zou verlaten om zijn eigen bedrijf op te richten. | Mercedes Benz Black Bear SSK (1929) Van de 33 SSK’s die gebouwd zijn, was ongeveer de helft bedoeld voor de racerij. De SSK heeft dan ook veel races gewonnen, zoals de 500 mijl van Argentinië, de Britse Tourist Trophy en de Grand Prix van Ierland in 1929. Verder in 1929 en 1930 de Grand Prix van Córdoba, in 1931 de Grand Prix van Argentinië, de Grand Prix van Duitsland en de Mille Miglia. | Mercedes-Benz 540 K Spezial-Roadster (1935) |
bottom of page