top of page
Douglas Model TS 350cc 2 cyl (1924) De in Bristol gevestigde firma ontwikkelde de horizontaal tegenover elkaar geplaatste voor-en achtereenheid rond 1907 en bleef deze motorindeling tot ver in de jaren dertig gebruiken. De vroegste Douglas-modellen hadden directe riemaandrijving, maar in 1910 kwam daar een tweeversnellingsbak bij, met de besturing bovenop de benzinetank. Douglas-machines werden erg populair vanwege hun gewicht, startgemak en snelheid. | Metropole Duten - Klassieke autobeleving en meer Voor liefhebbers van automobiel klassiekers is het een eldorado van de meest exclusieve automobielen ter wereld. Naast auto’s zijn er ook vrachtwagens en motoren te bezichtigen. Metropole biedt meer voor haar gasten zoals; – Een klassieke bar, proeflokaal, vergader, party en business ruimtes voor meetings en presentaties. Foto's: 43 Galerie 3 / 6 Impressie: Henk J. Brouwer & Tjalle Beumer | BMW R75 Legerzijspan in de kleuren van het Afrika Korps |
---|---|---|
Rolls Royce Silver Ghost (1927) | Ducati Desmo 900 Super Sport (1992) | Rolls Royce Silver Ghost (1927) |
BMW 328 Cabriolet per Autenrieth (1939) De BMW 328 is een van de meest iconische modellen van de Beierse fabrikant en draagt enorm bij aan de reputatie van het merk. Gelanceerd in 1936 net na de 326, weerspiegelt dit ontwerp het archetype van de roadster van die tijd: minimalistisch, sober en sportief, het vertoont ook een profilering die de luchtvaartervaring van BMW weerspiegelt. | BMW 327 Sport Cabriolet (1940) | Eysink 100 (1934) |
BMW 328 Frazier Nash Cabriolet (1939) De 327 was een van die auto’s die niet beschreven kon worden – hij moest ervaren worden. Zijn pure prestaties, wegligging en comfort tarten de beschrijving, maar de mechanische specificaties lijken vandaag de dag niet ongebruikelijk of onorthodox. In 1938 was de BMW echter een soort pionier met zijn buizenframe. | Zündapp EM 200 (1926) 198ccm 4,5pk | Mercedes Benz 280 SE 3.5 Coupé (1970) |
Mercedes Benz 300SL Roadster (1962) - De 300 SL, gemaakt om de terugkeer van Mercedes-Benz naar de concurrentie in het naoorlogse tijdperk te leiden, debuteerde in de Mille Miglia van 1952 en eindigde als 2e en 4e algemeen. Overwinningen in de Carrera Pan-Americana en op Le Mans volgden, en de 300 SL was op weg om deel uit te maken van de autosportlegende... | Alfa Rmeo 1750 SS Competition Tourer (1929) - #0312906 - V6 1752ccm & 85pk (matching numbers | Mercedes-Benz 300 SL Cabriolet (1958) |
Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport (1930) | Mercedes Benz replica 1e Benz (1892) | Mercedes-Benz |
Fiat 500 A Topolino Coupé (1939) | Austn Healy 3000 MK III (1966) | Rolls Royce Silver Ghost (1927) |
Chevrolet Corvette | La Salle (1960) | ||
Healey Silverstone Roadster / Briggs Cunningham (1949) | LaDawri Daytona “Brunning Special” (1959) 1959/61 LaDawri Daytona Vintage Race Car. Deze historische race auto is oorspronkelijk gebouwd in 1959 maar later in Colorado als 1961 betiteld. De auto werd gebouwd door Ralph Brunning uit Colorado Springs, CO in 1959 om mee te doen aan wegraces en heuvelbeklimmingen in de omgeving... | BMW 327 Sport Cabriolet (1940) |
Chevrolet Corvette | La Salle (1960) Op bepaalde momenten tussen de jaren 1950 en de jaren 1970 kwam het gebruik van de naam LaSalle weer ter sprake. In 1955 werden twee LaSalle II conceptauto's voorgesteld die beiden geen vervolg kregen. De La Salle II Roadster is te herkennen in de 1955 Corvette. | Triumpf GT6 MK 3 (1972) Oktober 1970 zag de GT6 MK3 het levenslicht. Het model werd sterk gewijzigd in dezelfde stijl als de Spitfire Mk 4. Door de steeds strengere emissie eisen in de VS werd het vermogen van de Amerikaanse versies teruggebracht naar 95 pk en later zelfs naar 78 pk. | |
Chevrolet Corvette Stingray (1969) | Shelby Mustang GT350 fastback (1970) | BMW 328 Frazier Nash Cabriolet (1939) |
Mercedes Benz 190SL Spider (1960) - In de jaren ‘50 brengt Mercedes-Benz de snelste productieauto van die tijd op de markt: de iconische Mercedes-Benz 300 SL. Deze auto was niet alleen razendsnel, maar ook peperduur en daardoor zeer exclusief. Een dealer in Amerika suggereerde daarom aan het hoofdkantoor in Duitsland om een auto te bouwen die lichter en goedkoper was dan de legendarische 300 SL. en dat werd de 190 SL. | Mercedes Benz 190SL Spider (1960) - Opvallend was dat de 190 SL géén sportwagen was, maar een uiterst fraaie tweezits cabriolet. De 190 SL staat op een ingekort platform afkomstig het karakteristieke Pontonmodel (W121), waardoor de auto comfortabel en soepel rijdt. Het bestaan van twee SL-varianten naast elkaar was uniek in de geschiedenis van Daimler-Benz... | ALFA ROMEO 6C 2300 PESCARA SPIDER (1934) - Geïntroduceerd op de Salon in Milaan in 1934, was de Alfa Romeo 6C 2300 de laatste bloei van een nobele lijn van sportieve modellen die in 1925 was ontstaan met de 6C 1500. De laatste serie was de eerste echte uitdrukking van het blijvende designgenie van Vittorio Jano... |
Mercedes Benz 190SL Spider (1960) - In de jaren ‘50 brengt Mercedes-Benz de snelste productieauto van die tijd op de markt: de iconische Mercedes-Benz 300 SL. Deze auto was niet alleen razendsnel, maar ook peperduur en daardoor zeer exclusief. Een dealer in Amerika suggereerde daarom aan het hoofdkantoor in Duitsland om een auto te bouwen die lichter en goedkoper was dan de legendarische 300 SL. en dat werd de 190 SL. | Ford Capri (1969) De ‘Perana’, gebouwd door Basil Green Motors uit Johannesburg, exclusief voor de Zuid-Afrikaanse markt, is de enige Capri met V8-motor die officieel is goedgekeurd door de Ford Motor Company. Basil Green gebruikte de Ford 302ci (5,0 liter) Windsor V8-motor. Hierbij werden het chassis en loopwerk aangepast, om het extra vermogen aan te kunnen. Het resultaat was een high-performance auto met een uitstekende vermogen-gewichtsverhouding... | Jaguar XK 150 S (1959) |
Auto Bianchi Bianchina (1969) | Mille Miglia 2022 #072 Alfa Romeo 8C 2300 Le Mans Lungo Touring (1932) - Arnoldus Franciscus Van Gerwen/Savina Confaloni (NL/I) | |
Fiat 600 Mulipla (1957) De Fiat 600 Multipla was een variant van de Fiat 600 die FIAT in 1955 had geïntroduceerd. De Multipla werd officieel voorgesteld op de Autosalon van Brussel in januari 1956. Het model werd omschreven als een "stationcar" (een kleine monovolume) met vier of zes zitplaatsen in respectievelijk twee of drie rijen van twee. | Pegaso Z102 Touring Berlinetta (1954) Waarschijnlijk is dit de beste Spaanse auto waar je nog nooit van gehoord hebt. Het is de Pegaso Z102 die in 1950 werd uitgeroepen tot het snelste voertuig ter wereld. Pegaso, een door de overheid gecontroleerd bedrijf, had dezelfde ambitie. Tussen 1951 en 1958 produceerde het slechts 84 auto’s, en daarom zijn ze tegenwoordig een weinig bekende zeldzaamheid. |
bottom of page