top of page
Derby L1 K4 Cruiser Six Low-Chassis Roadster (1930) Een relatief kortlevend merk, dat bestond van 1921 tot 1936, Derby was de naam, die aan zijn auto's werd gegeven door Éts B Montet, gevestigd in Courbevoie, Frankrijk. Het bedrijf, opgericht in 1912, hield zich aanvankelijk bezig met algemene engineering en nadat WOI begon, te handelen in oorlogsoverschotten van Harley-Davidson motorfietsen. | Metropole Duten - Klassieke autobeleving en meer Verzorgde catering naar wens; kwalitatief, smaakvol en sfeervol geserveerd. De unieke privécollectie is te zien, ook voor groepen zoals; Businessclubs, Lions, Round Table, Kiwanis, Auto/tourclubs, Ondernemers groepen, Bedrijfspersoneelsverenigingen, Sociëteiten en Verenigingen, vriendengroepen, seniorenclubs of clubs/groepen vanaf 20 personen. Foto's: 42 Galerie 4 / 6 Impressie: Henk J. Brouwer & Tjalle Beumer | De Platé Spéciale is gebaseerd op een Alfa Romeo 6C 2300 Gran Turismo en is gemaakt door liefhebber en autocoureur Luigi Platé. Naar schatting heeft Platé in zijn thuisland Italië aan zo’n 400 races deelgenomen en heeft hij in de loop der jaren in een groot aantal auto’s gereden. Zijn schat aan ervaring bracht hem ertoe zijn eigen raceteam te starten en auto’s te modificeren met zijn eigen innovaties. |
---|---|---|
Fiat 500 A Topolino Coupé (1939) | Fiat 500 B Topolino (1948) De Fiat 500 “Topolino” werd door Fiat gebouwd tussen 1936 en 1955. De naam “Topolino” betekent “muisje” in het Italiaans, maar is ook de Italiaanse naam voor “Mickey Mouse”. Net als ‘Kever’ en ‘Eend’ is ‘Topolino’ niet de officiële naam van het model, maar een bijnaam die blijft hangen en die liefhebbers steevast gebruiken voor dit kleine aaibare Italiaantje. | Mercedes AMG SLS 6.3 AMG GT (W197) (2021) |
Healey Silverstone Roadster / Briggs Cunningham (1949) | Mercedes-Benz 300 SL (1962) | Chevrolet Corvette | La Salle (1960) Op bepaalde momenten tussen de jaren 1950 en de jaren 1970 kwam het gebruik van de naam LaSalle weer ter sprake. In 1955 werden twee LaSalle II conceptauto's voorgesteld die beiden geen vervolg kregen. De La Salle II Roadster is te herkennen in de 1955 Corvette. |
LaDawri Daytona “Brunning Special” (1959) | Mercedes Benz AMG GT-R (2019) | Fiat 500C Giardiniera (1951) |
Mercedes-Benz AMG GT (1921) - Thijs Timmersmans | Fiat 500 Topolino (1949) | Fiat 1100 TV Padovan (1948) Carrosseriebouwer R. Padovan uit Pordenone (Noord-Italië) bouwde in 1948 deze aerodynamische koets voor FIAT, geheel uit aluminium. Deze (en enige) wagen werd voor het eerst getoond in 1949, maar is nooit in productie genomen. De vleugel achterop is later in de F1 gebruikt. |
Fiat 1100 TV Padovan (1948) Carrosseriebouwer R. Padovan uit Pordenone (Noord-Italië) bouwde in 1948 deze aerodynamische koets voor FIAT, geheel uit aluminium. Deze (en enige) wagen werd voor het eerst getoond in 1949, maar is nooit in productie genomen. De vleugel achterop is later in de F1 gebruikt. | Chevrolet Master De Luxe (1937) | Datsun 240Z (1969-1978) De Nissan S30 (in Japan Nissan Fairlady Z en andere markten Datsun 240Z, later 260Z en 280Z) is de eerste generatie Z GT 3-deurs tweezits coupés, geproduceerd door Nissan Motors, Ltd. in Japan van 1969 tot 1978. De S30 werd bedacht door Yutaka Katayama, de president van Nissan Motor Corporation USA en ontworpen door een team onder leiding van Yoshihiko Matsuo, het hoofd van Nissan's Sports Car Styling Studio. |
DKW Auto Union 1000 Universal (1962) | Ferrari 212 Inter Coupé (1952) Ferrari is misschien wel het meest legendarische en meest succesvolle sport- en wedstrijd autobedrijf. Enzo Ferrari was een even intelligente als slimme manager van auto’s, mensen en zijn coureurs. Even buitengewoon was zijn vermogen om de meest creatieve ontwerpers van Italië te rekruteren, zodat zijn auto’s uiteindelijk geweldige prestaties combineerden met fantastische looks. | Ferrari 375 MM Spider (1947) - Ferrari 250 GT Pininfarina Coupé, chassisnummer 1567GT (1958) |
275 GTB Longnose Alloy, s/n 08061 (1965) | 275 GTB Longnose Alloy, s/n 08061 (1965) | Cadillac 62 Convertible (1962) n het modeljaar 1940 werd de Cadillac-reeks onderverdeeld in de Series 60S (Sixty Special), Series 62 en Series 75. De Series 62 verving de 1939 Series 61 die werd aangeboden als het goedkoopste Cadillac-model. Hij werd aangedreven door de 5,7-liter V8 met verticale kleppen en 135 pk, die ongewijzigd werd overgenomen van zijn voorganger. Er werden tweedeurs coupés en cabriolets en een touringcar met vijf zitplaatsen en een vierdeurs cabriolet aangeboden. |
Maserati Sebring 3,7 Litre Coupe (1966) De Sebring, geïntroduceerd in 1962, was een van de laatste manifestaties van de mijlpaal 3500GT, die de spil was geweest van Maserati’s programma om zich te vestigen als fabrikant van straatauto’s. | Bianchi Bianchina Cabriolet (1966) De Autobianchi Bianchina is een minicar geproduceerd door de Italiaanse autofabrikant Autobianchi, gebaseerd op de Fiat 500 . Het was verkrijgbaar in verschillende configuraties. De auto werd op 16 september 1957 aan het publiek gepresenteerd in het Museum voor Wetenschap en Technologie in Milaan. Aanvankelijk was de auto uitgerust met de kleinste Fiat-motor, luchtgekoelde 479 cc, die 15 pk (11 kW) produceerde. | Line Up Citroën |
DKW Auto Union 1000 Universal (1962) | Mille Miglia 2022 #072 Alfa Romeo 8C 2300 Le Mans (1932) - Arnoldus Franciscus Van Gerwen/Savina Confaloni (NL/I) | 275 GTB Longnose Alloy, s/n 08061 (1965) |
Ferrari 212 Inter Coupé (1952) | Ferrari 212 Inter Coupé (1952) | Invicta 4,5 Litre S-type “Low Chassis” Sports (1931) |
Mercedes-Benz 540K Cabriolet A "Sindelfingen" - V8 5.5Ltr, 180pk (1941) In 1934 presenteerde Mercedes-Benz de nieuwe W29 als 500 K als opvolger van de succesvolle Typ S, SS, SSK en SSKL, die vele overwinningen behaalden in de autosport. De nieuwe auto werd voorzien van een vijf liter achtcilinder lijnmotor met 100 pk, die kortstondig 160 pk kreeg van een Roots-compressor. Twee jaar later verscheen de doorontwikkelde 540 K, waarvan de motor nu een inhoud had van 5,4 liter. | 202220_132524-0131 hjbMercedes-Benz 540K Cabriolet A "Sindelfingen" - V8 5.5Ltr, 180pk (1941) | Ferrari 375 MM Spider (1947) - Ferrari 250 GT Pininfarina Coupé, s/n 1567GT (1958) |
Mercedes-Benz 540K Cabriolet A "Sindelfingen" - V8 5.5Ltr, 180pk (1939) | "Porsche" Volkswagen Karmann Ghia (1961) | Foglietti Formula 3 Junior (1963) De auto heeft een "Tube & Box frame met een lage carrosserie (lager dan de banden). Het vermogen komt van een 1,0-liter Ford inline-vier die 90 pk levert. Deze auto werd destijds waarschijnlijk gebruikt in zowel de Formule Junior (auto's van 1,0 of 1,1 liter eind jaren 50 en begin jaren 60) als in de Formule 3 (auto's van 500 cc eind jaren 50 en auto's van 1,0 liter van 1964 tot 1970). vandaar de naam hierboven vermeld. |
Citroen SM (1973) Deze Citroën SM werd nieuw verkocht in 1974, in Long Beach (Californië), USA, door de Kendon Porsche Audi garage, gevestigd in Wilmington. | Mercedes Benz G650 AMG Maybach Laundaulet (2018) Onder de kap ligt de V12 met 630 pk en 1.000 Nm uit de G65 AMG. Verder is de Landaulet maar liefst 5,25 meter lang, 67 centimeter langer dan een normale G-klasse Wagon. De wielbasis groeide eveneens met 58 centimeter en zo te zien komt alle extra ruimte ten goede aan de passagiers achterin. | Mondial 175 TV Sport (1959) De 175 is de meest populaire cilinderinhoud tussen het midden en de late jaren 1950, ook vol sportieve bevrediging voor de Mondial, maar ook als de meest prestigieuze categorie op de motormarkt. De hele productie werd gekenmerkt door een opmerkelijke bouwkwaliteit vergezeld van een onmiskenbare stijl, geïnspireerd op de fietsen die in die jaren over de hele wereld wonnen (wp). |
Citroën AZ 4/4 Shara (1961) De 2CV ‘Sahara’, zoals hij aanvankelijk heette, is direct te herkennen aan de ventilatieopeningen op het achterpaneel, de weggesneden achtervleugels, het gedeelte dat in de kofferklep wordt doorgelaten, het op de motorkap gemonteerde reservewiel en de brandstofvullers in de portieren. Citroën verkocht 694 van deze werkpaarden uitsluitend tussen 1960 en 1965, waardoor het een zeldzaamheid is, en slechts 95 auto’s zijn vandaag de dag geregistreerd. |
bottom of page